Координаты 511

Uploaded 9 февраля 2020 г.

Recorded февраля 2020

2 040 м
1 342 м
2,6
5,2
10,48 км

Просмотрено 72 раз(а), скачено 1 раз(а)

рядом с Morgins, Canton du Valais (Switzerland)

Un cim amb aquest nom (Belle vue = bella vista) i situat dins del massís del Chablais, pel qual tinc certa afició, es mereixia una visita algun dia. Com no té absolutament cap dificultat tècnica i és un gran clàssic a l'hivern, decideixo aprofitar la lluna plena de febrer per pujar-hi a primeríssima hora del matí, just per arribar a les 8 al cim pocs minuts abans de la sortida de sol. Espectacle assegurat!

Les vistes no decepcionen en absolut, sobretot pel que fa als cims suissos (Diablerets, Muveran, Grand Combin) ja que tindrem just a sota la vall que va del Léman a Martigny. També bona vista a cims propers del Chablais. El Mont Blanc sobresurt una mica sobre els cims de les Aiguilles Rouges, mostrant l'aresta de les Bosses i el cim. Però la vista estrella és a les Dents du Midi. És des d'aquest punt de vista des d'on podrem contemplar frontalment l'espectacular cara nord d'aquesta muntanya, i identificar cadascuna de les 7 puntes que la formen.

La majoria de rutes que havia trobat surten directament des de Morgins (ple d'aparcaments, doncs són unes pistes d'esquí) o des de la cerveseria "7 peaks" (uns 10 cotxes) tirant pel dret pel bosc fins trobar els itineraris de raquetes / esquí. Com nosaltres hem passat la nit al Pas de Morgins (lloc per uns 10 cotxes) decideixo que intentaré fer una circular des d'aquí. Com a part negativa, el primer tram segueix una pista asfaltada durant 1.7 km fins que arribem a una casa que passem per darrere per terreny obert fins la pista. Si comencéssim a Morgins, fins aquí més o menys també tindrem asfalt. Com a part positiva, un cop ens posem les raquetes aquí a l'arribar a la pista, segons condicions de neu ja no caldrà que ens les traguem fins tornar al cotxe com va ser el meu cas.

Finalment, com a comentari, per pujar al Bec du Corbeau la majoria de traces passen sota la cara est per anar a buscar una torre d'alta tensió. Com la neu està dura però no glaçada, decideixo divertir-me pujant la costeruda aresta est.