• Видео Cresta del Ferran, Garrotxa
  • Фото Cresta del Ferran, Garrotxa

Время  7 часов 25 минут

Координаты 1885

Загружено 30 марта 2021 г.

Записано октября 2016

976 м
357 м
2,5
5,1
10,19 км

Просмотрено 12 раз, скачано 2 раз

рядом с Oix, Catalunya (España)

(CAT): Hem d’anar al poble d’Oix. Després agafar la pista que porta cap a Beget. En funció del cotxe que portem pararem aans o després en alguna de les entrades que te el camí. Seguim la pista fins al pla de Muntada. Creuem la riera de Beget per la Palanca de Samsó i agafem el GR que puja cap a Talaixà. De seguida arribem a una mena de collet mes obert. Agafem el corriol de la dreta que porta al Grau de Lliberals. Ens enfilem per sobre de unes plaques de roca inclinades i una zona espesa de vegetació fins al peu de via.

S’inicia en una placa tombada amb unes fissures (III), després creuem per dins la cova (possibilitat de sortir recta o millor per l’esquerra, que és més vertical, xo no rellisca). Seguim l’arresta no sostinguda (II – III). Per baixar la bretxa podem fer un ràpel de 30m o desgrimpar (reunió equipada). Tornem a pujar amb un franqueig lleugerament a la dreta (IV- i equipat amb un seguro). L’aresta va perdent dificultat fins arribar al cim (algun pas aïllat de II o III).
Material adequat (una corda de 60m, alguna baga i algun friend si volem assegurar el recorregut). Es important portar aigua, no n’hi ha en tot el recorregut.

Descens fins al poble de Talaixà i després per el GR fins a la pista.

Si voleu fer la via acompanyat d’un dels nostres guies no dubteu a contactar a info@offtrailtrips.com

Si vols millorar la teva tècnica per a realitzar activitats a la muntanya de forma més segura pots veure els nostres cursos online i presencials: www.offtrailacademy.com

(ES): Tenemos que ir al pueblo de Oix. Después coger la pista que lleva hacia Beget. En función del coche que llevamos pararemos antes o después en alguna de las entradas que tiene el camino. Seguimos la pista hasta el plan de Montada. Cruzamos el arroyo de Beget por la Palanca de Sansón y tomamos el GR que sube hacia Talaixà. Enseguida llegamos a una especie de collado mes abierto. Tomamos el sendero de la derecha que lleva al Grado de Liberales. Subimos por encima de unas placas de roca inclinadas y una zona espesa de vegetación hasta el pie de vía.

Se inicia en una placa tumbada con unas fisuras (III), luego cruzamos por dentro de la cueva (posibilidad de salir recta o mejor por la izquierda, que es más vertical, xo no resbala). Seguimos la arista no sostenida (II - III). Para bajar la brecha podemos hacer un rápel de 30m o desgrimpar (reunión equipada). Volvemos a subir con un franqueo ligeramente a la derecha (IV- y equipado con un seguro). La arista va perdiendo dificultad hasta llegar a la cima (algún paso aislado de II o III).
Material adecuado (una cuerda de 60m, alguna baga y algún friend si queremos asegurar el recorrido). Es importante llevar agua, no hay en todo el recorrido.

Descenso hasta el pueblo de Talaixà y luego por el GR hasta la pista.

Si desea hacer la vía acompañado de uno de nuestros guías no dude en contactar a info@offtrailtrips.com

Si quieres mejorar tu técnica para realizar actividades en la montaña de forma más segura puedes ver nuestros cursos online y presenciales: www.offtrailacademy.com