Время  один час одна минута

Координаты 147

Uploaded 18 августа 2018 г.

Recorded августа 2018

0,7
1,5

Просмотрено 257 раз(а), скачено 4 раз(а)

рядом с Penelles, Catalunya (España)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Noguera) Ruta el 18/08/2018; 3 km; +10 -10; 1,5 hores. Passeig urbà de la vila de Penelles. Tipus de sortida: circular de descoberta; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: Penelles és un municipi que s'esmenta per primer cop l'any 1079 com a propietat d'Ermengol IV d'Urgell.

1, Prenem com a punt de referència la Plaça Major. Convé començar a la part baixa de la plaça, on encara hi ha l’església vella (dessacralitzada), on hi ha el centre d’Informació. S’hi pot comprar un plànol per només 1€ en el qual es poden veure les ubicacions de 81 obres pictòriques de la vila. Tot i que jo m’he deixat portar, caminant sense objectiu concret per uns carrers o altres, a la descoberta de la sorpresa.

2, A l’extrem superior de la plaça hi ha l’ajuntament. Comencem doncs per veure dues actuacions diferents. La de l’escala, obra de Noot-Nock, de Lleida i la dels ocells de la façana, obra de Slimart, també de Lleida.

3, Girant pel carrer que duu a l’escola Ramon Gombal hi ha aquest gat que es mira la papallona, obra de Dzia de Bèlgica.

4, He tingut la oportunitat de parlar una bona estona amb l’alcalde. Eloi Bergós m’explica il•lusionat com va sorgir l’idea: volien trobar arguments que fessin que... ...