Время  5 часов 7 минут

Координаты 2677

Uploaded 7 февраля 2017 г.

Recorded февраля 2017

2,6
5,3

Просмотрено 764 раз(а), скачено 56 раз(а)

рядом с Fatgés, Catalunya (España)

Per fer aquest recorregut, cal anar fins al Mas de Genesies (Vandellòs), situat al costat de la carretera que porta al llogaret de Gavada. A aquesta carretereta hi podeu accedir des de la C44 que porta de Vandellós a Tivissa, agafant el trencall que trobareu a l’esquerra, poc abans d’arribar al Coll de Fatges.

Deixem els cotxes al costat del Mas i comencem a caminar pel PR-C 92, aviat trobem una bifurcació senyalitzada, anem pel sender de l’esquerra direcció al Coll del Rourar (el camí de la dreta es pel que tornarem), anem pujant per terreny pedregós tot vorejant l’imponent Mola de Genesies que ens queda a la dreta. Arribem al Coll del Rourar, on un pal a la dreta ens senyala el començament del corriol pel que pugem fins al cim, ja a dalt, veiem el poblat ibèric que queda a l’esquerra i després anem fins al geodèsic, situat a la dreta, en el punt mes alt de la Mola. Miris per on miris, les vistes que tenim des del cim son espectaculars, pero avui no ens hi hem estat massa estona, donat que especialment aquí a dalt el vent hi ha bufat molt fort. Tornem enrere i comencem a baixar, ja mes resguardats, fins arribar de nou al Coll del Rourar, on retrobem el PR-C 92 que aviem deixat, el seguim per la dreta i aviat comencem una forta i feixuga baixada, el sender es transforma en camí i el pendent es suavitza, a dalt i a l’esquerra deixem la Foradada de Jovara i poc mes endavant arribem al Barranc de Jovara, es el lloc on hi ha una bifurcació i en el que deixem el PR per anar a la dreta tot seguint el camí que transcorre pel barranc. Ara cal anar en compte, ja que passats uns 550 metres, a l’esquerra s'hi trobem dues fites que ens indican el sender a seguir per arribar a la Cova, l’agafem i en uns escassos 200 metres, veiem a l’esquerra una nova fita, just davant d’una alzina. Es el començament del corriol que ens uns pocs metres de forta pujada en els que cal posar alguna ma (tot i que no es massa complicat, hi ha dos passos de roca en els que recomanaria portar una cordeta ja que considero ens pot servir d’ajuda, principalment per baixar i si el terra està humit), ens porta a l’entrada de l’espectacular Cova de la Llúdriga, lloc que no coneixíem i que ens ha encantat. Val la pena que també porteu algun frontal o be una lot ja que la cova es gran i s’hi pot entrar amb molta facilitat, tant sols cal anar en compte de no lliscar, ja que el terra es humit. Després de la visita, tornem enrere fins al barranc on hem trobat les fites, per anar ara a l’esquerra, tot seguint el camí que transcorre pel Barranc de l’Ullal de Jovara, fins arribar al Mas d’en Sanxo, aquí el deixem per anar a la dreta pujant per un bonic corriol que transcorre proper a la Moleta de Gardell i pel que arribem a la Portella de Gardell. Ara comencem a baixar, anant vorejant de nou la Mola de Genesies, arribem al Barranc Fondo i seguim baixant fins arribar a la primera bifurcació que hem trobat al mati, des d’on ja ens queda poc per arribar al Mas de Genesies, on tenim els cotxes.
Пересечение

Encreuament

A l'esquerra Coll del Rourar a la dreta Portella de Gardell
вершина

Moleta e Genesies

Visita al Poblat Ibèric i anada al geodèsic
Пересечение

Coll del Rourar

Inici de la pujada a la Mola amb tornada a aquest mateix punt per continuar el recorregut

Encreuament

Deixem el PR-C 92 i anem a la dreta pel Barranc de Jovara
дерево

Inici corriol

Davant d'una Alsina de bones dimensions, sur un curt i pendent corriol que puja a la Cova de la Lludriga
Пещера

COVA DE LA LLUDRIGA (Espectacular)