Координаты 1180

Uploaded 7 ноября 2017 г.

Recorded октября 2017

3,1
6,3

Просмотрено 2327 раз(а), скачено 139 раз(а)

рядом с Rialp, Catalunya (España)

Bonica ruta sortint des de Rialp en la que tot seguint els ben conservats Camins Vells enllaçarem els pintorescos pobles i esglésies d’Altron, Sorre, Escàs i Surp. A més, gaudirem de les vistes des del mirador natural del Serrat de Cortinos i ja arribant de nou a Rialp veurem les restes del Castell de Rialp (s.XII i XIII) i la bonica església de la Mª de Déu de Valldeflors (s.XIV i XVIII).

***RECORREGUT: Rialp (Plaça del Tornall)-Costa del Cabanot-Riu de Sant Antoni-Central Hidroelèctrica de Rialp-Els Revertesos-Camp de Nebui-La Creueta-Altron-Església de Sant Serni d’Altron-Les Barreres-Riu d’Altron-Prat del Barber-Prat Morell-La Perera-Sorre-Església de Sant Esteve de Sorre-Font / Picnic-La Perera-Els Prats-Els Baixants-Molí de Cap Pelat-Escàs-Església de Santa Coloma d’Escàs-Cortinos-Mirador natural del Serrat de Cortinos-L’Escaliesa-Oratori de Santa Llúcia-Surp-Església de Sant Iscle i Santa Victoria de Surp-Els Camps-Mimor-Els Trossos-Castell de Rialp-Església de la Mª de Déu de Valldeflors-Capella de San Cosme i San Damián-Rialp.

***CRONICA: Deixem el vehicle en un aparcament habilitat en la Plaça del Tornall de Rialp. Iniciem la caminada seguint la carretera (C-13) apenes uns metres direccio Sort fins trobar a la dreta el C/ del Vall, que seguim a l’O/NO entre cases. De seguida arribem a la Plaça de les Escoles, on seguim pel carrer uns metres mes a l’O/NO fins trobar un indicador: seguim cap a “Sorre” i “Escàs” tot seguint un cami d’inici emporlanat que surt a l’O/NO (senyals grocs). Tot seguit el cami esdeve de terra i continua voltant una zona de conreus i, quan els deixem enrere, trobem una bifurcacio on seguim el cami que davalla a l’esquerra i de seguida ens porta a una pista mig-asfaltada. Seguim aquesta pista a la dreta (O/NO) tot resseguint la riba esquerra del Riu de Sant Antoni i aviat arribem a una petita central hidroelectrica, des d’on apenes seguim uns metres mes la pista (O) fins que trobem un cami a l’esquerra (snyals grocs) que ens porta a travessar el Riu de Sant Antoni per un pont. Travessat el pont seguim un cami vell que s’enfila fort en llaçades per un bosc de roures i despres agafa tendencia al NO i puja mes moderat travessant la zona dels Revertesos, on fem alguna llaçada mes. Passat aquest tram el vell cami (senyals grocs) continua pujant (O/NO) fent un traçat mes directe que mes amunt ens porta a revoltar els Camps de Nebui. Passats aquests prats trobem una cruïlla senyalitzada on seguim en la direccio que portem i pujant (NO, senyals grocs) i no triguem a passar al costat d’una casa, on seguim a l’esquerra el cami asfaltat d’acces a la mateixa fins sortit tot seguit a la carretera LV-5223, on trobem un pedró o oratori a la Mª de Déu de Montserrat (La Creueta) i un indicador. Seguim cap a “Altron” tot seguint la carretera un breu tram a l’O que ben aviat ens deixa en una rotonda que hi ha en l’entrada del poble. En aquest punt podriem seguir les indicacions de “Altron centre”, pero volem recorre els vells i pintorescos carrers del poble, aixi que en la rotonda seguim les indicacions cap a la “Depuradora” per un carrer que davalla al NO fins entroncar tot seguit amb el C/de la Font, que seguim a la dreta (NE) tot endintsant-nos pel casc antic del poble (que antigament era una vila closa) i les seves pintoresques cases fins sortir a la Plaça Major, des d’on ens apropem uns metres a la dreta fins l’església de Sant Serni d’Altron (l’edifici actual es del s.XVII). De nou a la plaça ara seguim un carrero estret que surt al NE, tot seguit tomba al SE i, poc depres, el carrero s’acaba i esdeve un antic cami empedrat amb murs de pedra seca que continua davallant al SE. Aviat arribem a una cruïlla d’antics camins on seguim el cami de l’esquerra (senyals grocs), que continua davallant a l’E i no triguem en sortir a una nova cruïlla de camins senyalitzada, on seguim davallant en la direccio que portem fins sortir tot seguit a una nova cruïlla de camins senyalitzada on seguim cap a “Sorre” per un cami que continua davallant amb tendencia al N, encara entre murs de pedra seca i amb trams empedrats fins arribar al riu d’Altron. Travessem el riu per un pont de formigo i a l’altre banda trobem una nova cruïlla senyalitzada on seguim cap a “Sorre” per un vell cami (senyals grocs) que inicialment puja al N pero que aviat es redreça al NO vorejant primer el Prat del Barber, que anem deixant a la nostra esquerra i despres el Prat Morell, que deixem a la nostra dreta. Despres d’un revolt tancat a l’esquerra el cami tomba al SO tot pujant i arribem a una nova cruïlla de camins senyalitzada on seguim cap a “Sorre” pel cami de l’esquerra (senyals grocs), que continua pujant entre murs de pedra seca al SO fins desembocar poc despres en un cami-pista on trobem una nova cruïlla senyalitzada per anar a Sorre i Escàs (La Perera). Des d’aquest punt fem una “anada-tornada” tot seguint el cami en la direccio que portem (SO, senyals grocs) i fent algunes dreceres pel cami vell fins arribar a l’entrada del poble de Sorre, just al costat d’un petit oratori i un indicador. Seguim les indicacions cap a “Llesui” per un cami a la dreta (NO) que pasa al costat de l’oratori i puja voltant el poble. Tot seguit, a l’alçada d’un nou indicador, prenem un carrero a l’esquerra (S/SO) que pasa al costat de l’església de Sant Esteve de Sorre (s.XI, modificada al s.XVIII) i despres pasa per sota de les portalades d’algunes cases i continua a l’O fins sortir del poble i arribar a la carretera, que travessem i anem cap a una font amb un petit picnic que veiem a l’altre banda, on aprofitem per dinar. Des de la font obviem el Camí Vell que ens portaria a Bernui i seguim un carrer que revolta el poble al costat de la carretera uns pocs metres al SE fins trobar un carrer a l’esquerra (senyal de “Carrer Tallat”) que seguim uns metres al N i es bifurca: seguim el carrer de la dreta (NE), que continua revoltant el poble pel seu costat S i ens acaba deixant just en el punt per on em entrat al poble en l’anada. Des d’aquest punt desfem els 0.5km de cami conegut fins la cruïlla de La Perera i ara seguim les indicacions cap a “Escàs” seguint el cami-pista de l’esquerra (NO, senyals grocs), que aviat ens porta a una nova cruïlla senyalitzada a la zona de Els Prats, on prenem el vell cami de l’esquerra (senyals grocs), que continua al N/NE i de seguida esdeve un sender mes estret que fa una curta pujada tot travessant el vessant de la muntanya i despres davalla sempre per cami ben arranjat i amb vistes sobre el poble d’Escàs, cap a on anem. Mes avall travessem una pista (indicador) i baixem a l’altre banda fent un parell de llaçades fins travessar el Riu de Sant Antoni per un pont, al costat del qual trobem les ruïnes de Molí de Cap Pelat. A l’altre banda seguim un cami (senyals grocs) uns pocs metres al N que tot seguit ens porta a travessar per un pont el riu de Caregue i despres s’enfila al NE pel vessant N del poble d’Escàs fent un ultim tram al S en llaçades que ens porten a una pista asfaltada que revolta el poble (si no volem visitar el poble la podem seguir). Seguim aquesta pista apenes uns metres a l’esquerra fins al costat de la Casa Peró, on prenem un carrero a la dreta que amb tendencia a l’E i pujant travessa el bonic poble d’Escàs pel bell mig tot gaudint de bones vistes fins arribar a l’església de Santa Coloma (s.XVIII). Al costat de l’església reprenem la pista asfaltada i la seguim (SE) per la part alta del poble fins que, al costat d’una caseta de la llum i als afores del poble, prenem un cami-pista (senyals grocs) indicat cap a “Surp” que seguim un breu tram tot passant al costat del cementiri fins trobar una nova cruïlla senyalitzada on prenem la continuacio del cami vell (senyals grocs), que puja agafant rapidament tendencia al S tot travessant el vessant de la muntanya i gaudint de bones vistes. Mes endavant el vell cami planeja una mica i despres tomba al SE i comença a pujar de nou moderat i sostingut per una zona mes rocosa (Cortinos), sempre travessant el vessant de la muntanya i tombant paulatinament al S fins doblegar el Serrat de Cortinos, on es forma un molt bon mirador natural. Des d’aquest mirador el cami (senyals grocs) davalla a l’E ben arranjat tot travessant la Solana d’Escaliesa. Ben aviat ja començem a veure el poble de Surp, despres el cami s’aplana per una zona de feixes que ens fa passar per l’oratori de Santa Llúcia i una ultima i breu davallada ens porta fins la part alta del poble de Surp, just a la carretera d’acces al poble. Seguim la carretera apenes uns metres a l’esquerra (E) i de seguida la deixem per un carrero a la dreta que davalla al S passant per una font i entre les cases del poble fins arribar a la part baixa del mateix, on trobem la bonica església de Sant Iscle i Santa Victoria (s.XI i XII). Al costat de l’església seguim uns pocs metres un cami pista al SE fins trobar una cruïlla senyalitzada on prenem a la dreta la continuacio del cami vell (senyals grocs), que comença a davallar entre murs de pedra seca tot travessant els camps i pastures de la zona de Els Camps amb tendencia al S. Poc mes avall travessem un parell de cops una pista (senyals grocs) i seguim davallant pel cami vell al SE passant per la zona de Mimor, des d’on gaudim d’una bona vista sobre Rialp. El cami continua baixant (SE, senyals grocs) entre murs de pedra seca que delimiten els prats i els camps tot passant per la zona de Els Trossos i aviat travessem la carretera que mena a Surp i seguim davallant (SE, senyals grocs) directe i per terreny molt obert fins arribar ben aviat a les poques restes consolidades del Castell de Rialp (s.XII, XIII), des d’on gaudim d’una vista dominant sobre la vila de Rialp, antigament closa. Davallem a l’altre banda per un cami (SE, senyals grocs) que fa algun revolt (hi ha la posibilitat de fer petites dreceres) i ens deixa en un altre cami, que prenem a la dreta (S) i inmediatament ens fa passar al costat de la bonica església de la Mª de Déu de Valldeflors (s.XIV i XVIII), on es guarda una talla policromada del s.XIII. Al costat de l’església prenem un carrer que revolta el costat N de l’esglesia i despres davalla entre cases fins sortir de seguida a la C-13, la travessem per un pas de vianants i a l’altre banda pasem al costat de la Capella de San Cosme i San Damián, des d’on fem apenes uns metres al S fins el punt d’inici.

***NOTA: Tota la ruta transita per camins i senders fressats i senyalitzats.

***ALTRES RUTES PER LA VALL D’ÀSSUA:

-“Vall d’Àssua: De Altron a Sorre, Bernui, Saurí i Meneurí pels Camins Vells i tornada per l’Obaga i les Costes”

-“Olla de Llesui i Saurí: Turó de la Cometa, Tossal dels Altars i Roi, Cap de la Muntanya de Seurí i Bonys d’Espui i Estanyeso”

-“Montsent Pallas i Montorroio per la Serra del Rei, les Crestes de Montorroio i Estanys de Mainera”

4 комментарийиев

• cristian.lg 29.01.2018

Ahir vam intentar fer la ruta i no vam poder, ja que hi ha permís de caça per la gran quantitat de porcs senglars que hi habiten a la zona. Us recomano que aneu cap a l’estiu.

• Фото Aventura't

Aventura't 23.04.2018

Hola Cristian.lg, les redades de caça són puntuals, de totes maneres les millors èpoques per fer la ruta al meu parer es a la primavera i la tardor.

• Фото lamu

lamu 16.04.2019

Molt bonica la ruta, pobles amb encant i antics camins. Les fotos el track i la ressenya excelents com sempre en les teves rutes Aventura't, gracies per compartir!

• Фото Aventura't

Aventura't 16.04.2019

Hola lamu, gràcies a tú per deixar el teu comentari i valoració un cop més, salut i muntanya!