Скачать

• Информация

• Легко следовать

• Пейзаж

Будьте первым, кто выразит признание
4 комментариев

Поделиться
515 м
268 м
11,61 км

Просмотрено 318 раз, скачано 13 раз

рядом с Rellinars, Catalunya (España)

Variant d'una altra ruta realitzada anteriorment pel terme de Vacarisses amb els següents punts de pas: Carretera B-122 a Rellinars-Gorg Cortopio-Salt de la Guineu-Mas Can Codol-Molí de Can Codol-Gorgs del Torrent de Can Codol-Cova del Torrent-Mas Lleonard-Pou del Lleonard-
Gorgs del Torrent de les Vendranes-Mas Les Vendranes-Font/Surgència de les Vendranes-Carretera B-122.
Es tracta d'una ruta més curta que passa pels punts comentats, sortint des de la carretera B-122 en lloc de la Casa Nova de l'Obac, i obviant les ruïnes del Mas Corto Pio. La resta es igual.
Baixarem per la pista des de la ctra. B-122 i quan veiem una altra pista que surt a la dreta la seguim. Aquesta ens portarà fins al desviament dreta cap al Gorg/Font del Corto Pio, un indret preciós, sobre tot si el trobeu amb molta aigua. Avui no era el cas però la font (o salt) no estava malament. Tornem a la pista i veurem un petit gorg i un salt, continuem i quan veiem un corriol a l'esquerra l'agafarem per arribar per la mateixa Riera al Salt de la Guineu, un altre lloc espectacular. Atenció si aneu amb nens o gossos, pot ser perillos apropar-se.
Retornem a la pista i la seguim fins al Mas de Can Codol, on hi ha una font preciosa però que està a zona privada. Si veieu algú li podeu demanar permis, no solen possar problemes per accedir.
Continuarem i agafarem una desviació a mà dreta que baixa a la Riera on trobarem el Molí de Can Códol, una bonica construcció hidràulica. Retornem a la pista i baixarem a uns gorgs i un salt d'aigua força macos. D'aqui ens aproparem als antics Forns de ceràmica, al costat d'una caseta de les Aigües de Vacarisses i continuarem per un corriol al costat de la Riera. De seguida arribarem a la Cova del Torrent de Can Códol on veureu una petita i rústica escala que us permetrà pujar. Un lloc curiós, presteu atenció ja que acostuma a haver-hi rat-penats, no els molesteu.
Ara hem de remuntar un tram de Riera fins agafar un corriol que surt per la dreta, amb una bona pujada, i que ens torna al Salt de la Guineu. D'aqui seguim un curt tram de pista i de seguida veurem una fita i un corriol a la dreta que hem de seguir. Aquest corriol es va enfilant de valent fins arribar a les ruïnes del Mas Lleonard, que al seu dia va ser una important propietat. Podreu veure dues tines de vinya, una circular i una rectangular.
Seguirem el corriol i ens apropem al Pou del Lleonard, una construcció del segle XVI. Continuarem el corriol fins trobar el Mas Les Vendranes una altra bonica construcció, aquesta en bon estat.
Aqui he anat abuscar l'anomenada Font de les Vendranes, es anar i tornar. De fet no es una font, sino la surgència on neix la Riera, un lloc bonic amb uns petits gorgs.
I des d'aquí hem d'anar a buscar la pista per on hem baixat a l'inici de la ruta i tornar al cotxe, després d'una pujada considerable.
Total 11,6 km i 387 m de desnivell, la qualifico de fàcil ja que no té cap punt complicat, només s'ha d'anar amb compte al Gorg del Corto Pio i al Salt de la Guineu.
Espero us agradi!!

Cova Torrent Can Codol

Torrent de Can Codol

Маршрутная точка

Deixem Torrent i agafem corriol en pujada

Enllacem cami Salt de la Guineu. Dreta

Fita. Corriol dreta

Girem esquerra

Ruïnes Mas Lleonard

Corriol dreta

Pou del Lleonard (S. XVI)

Torrent del Teix. Gorg i Salt d'aigua

Mas Les Vendranes

Река

Gorg de les Vendranes (Font?)

Pista esquerra

Cadena

4 комментариев

• Фото A.Zorro

A.Zorro 6 мая 2021 г.

Bona tarde,avui he fet la ruta seguin les teves indicacions,a sigut molt xula una salutacio desde badalona

• Фото Xavimar

Xavimar 7 мая 2021 г.

Gràcies per la valoració!!

• Фото JoanBorràs

JoanBorràs 12 июн. 2021 г.

Я был на этом маршруте  Посмотреть еще

Una ruta senzilla i molt agradable. Llàstima que per l'època que l'he fet, la sequera m'ha impedit veure tots els brolladors a ple rendiment. Caldrà repetir-la a principis de la propera primavera.

• Фото Xavimar

Xavimar 14 июн. 2021 г.

Moltes gràcies per la valoració !!

Вы можете или этот маршрут