Время  8 часов 23 минут

Координаты 1690

Uploaded 25 марта 2015 г.

Recorded января 2015

4,8
9,6

Просмотрено 2003 раз(а), скачено 92 раз(а)

рядом с Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Avui toca sortida cap a la Serra del Montgrí per enfilar-nos fins al Castell i baixar per l’altre costat i fer els cims que hi ha en direcció a l’Estartit i fer la tornada per l’antic camí de l’Estartit a Torroella.

Sortim de bon mati des de Torroella i comencem la pujada cap al Castell del Montgrí pel costat on hi ha les Capelles i en direcció a la Creu de Santa Caterina. La pujada és molt rocosa i trencada i s’ha d’anar amb compte. Passem les tres capelletes i arribem a la creu.

Allà girem a l’esquerra i continuem la pujada cap al Castell fent unes fortes pendents molt curtes i deseguida el camí es suavitza i arribem a dalt. Fem un tomb i ens enfilem dalt del Castell on podem gaudir d’unes vistes esplèndides i aprofitem per esmorzar.

Fetes les fotos de rigor baixem i agafem el corriol que surt pel costat del Castell i comença a davallar en direcció al Coll d’En Garrigars. Arribats a un punt la baixada es posa molt vertical i cal extremar les precaucions. Si les pedres estan completament seques no tindrem problema en anar baixant però si ha plogut o estan humides la cosa es pot complicar bastant, així que molt de compte.

Un cop al coll, tornem a pujar ara per enfilar-nos fins al cim del Montplà. Des de dalt hi ha unes vistes espectaculars. Després de fer una petita parada continuem el camí ara ja ben planer fins que arribem a una torre de guaita molt malmesa i trencada.

A partir d’aquí tenim un altre cop una bona baixada que no és tan complicada com la del Montgrí però cap anar amb compte. Seguim per un corriol a mà dreta i deseguida el terreny es torna molt relliscós amb força grava fins que arribem al Coll de les Sorres, paratge on hi ha una font i està habilitat per fer-hi pícnics.

Seguim endavant i passem a tocar de la urbanització de La Torrevella fins que ens desviem per un corriol que passa al costat d’un forn de calç i seguim endavant fins que arribem a tocar del Tossal Gros. Per apropar-nos-hi ens hem de desviar una mica del camí. Hi ha unes bones vistes.

Tornem a la pista i seguim endavant fins que arribem al començament del corriol que puja a la Torre Moratxa. La veritat és que val la pena pujar-hi encara que el camí s’enfila de valent i no és molt fàcil de caminar-hi. Un cop a dalt hi ha unes grans vistes de tot el recorregut que hem fet i el que ens queda.

Davallem pel postat esquerra, perquè pel dret és un penya-segat, per un corriol de bastant mal caminar que ens porta fins a la pista que puja a Rocamaura. Acabem de fer l’última pujada fins al mirador de Rocamaura on tenim unes magnífiques vistes de l’Estartit i les Illes Medes.

Fetes les fotos de rigor comencem a baixar per la pista que és més suau que el corriol cap a l’Estartit. A cap de poc trobem un trencant a ma dreta i el seguim per un corriol que després enllaça amb el que baixa directe de dalt i arribem al càmping de l’Estartit.

Anem direcció al centre i passem al costat de Santa Anna i anem cap al passeig on aprofitem per dinar i descasar una mica.

Després de fer un mos anem en direcció a la sortida del poble i agafem l’antic camí que va de l’Estartit fins a Torroella. És un tram gairebé planer on hi ha força gent caminant i amb btt.

Passarem pel costat de la Torre Martina i més endavant per la Torre de la Quintaneta just abans d’arribar a la Font dels Capellans i ja tornem a ser a Torroella on donem per acabada la caminada.

Sortida molt recomanable, una mica exigent i que té algun petit punt conflictiu sobretot si el terreny està humit. Si no ha plogut de fa dies i les pedres estan ben seques no té que haver-hi cap problema, només cal anar amb compte a la baixada al Coll de Garrigars.

Aixart d'en Busqueta

ERMITA DE SANTA CATERINA

фонтан

Font dels Capellans

Forn del coll de les Sorres

Замок

Vistes 2015 01 15 04

• Фото antoniocarretomolinero55

antoniocarretomolinero55 10.03.2018

I have followed this trail  проверенный  View more

Ruta muy recomendable si te gusta el senderismo con preciosas vistas.