Cougar69

Время  5 часов 45 минут

Координаты 1128

Uploaded 24 апреля 2018 г.

Recorded апреля 2018

2,3
4,7

Просмотрено 86 раз(а), скачено 5 раз(а)

рядом с  Sant Joan de Fàbregues, Catalunya (España)

Tombes antropomorfes fosses de l'Avenc, Bauma de Cortils, Rocallarga, Roques gegants, Font de l'Avellanosa.
Agafem la carretera C-153, que va des Cantonigros, fins a Rupit, i al quilòmetre 28'500 aproximadament, prenem una pista cimentada a mà dreta, direcció cap a la masia de Rajols, on deixem el cotxe aparcat en un lloc habilitat expressament per això prop de la masia. Iniciem el camí per una pista oberta per obtenir fusta, que va pujant direcció al Puig Dels Cortils, després d'una estona, la pista per on treuen la fusta es va tancant, i prenc la decisió de pujar pel dret, pel mig del bosc entre mates de boix, i faig, per aquí vaig iniciar i finalitzar la ruta, però a causa de l'intricat que estava el bosc de frondós i amb arbres tallats, recomano començar la ruta una mica més endavant d'on he aparcat jo el cotxe. Millor seguir amb el cotxe una mica més endavant, i aparcar al Castell Avenc de Tavertet, i des d'allà iniciar la ruta, que excepte la pujada al Puig Dels Cortils, on el pendent és més pronunciada, la resta del camí és fàcil de fer.
Passarem per uns enterraments medievals efectuats a la roca, les tombes Fosses de l'Avenc, formacions rocoses singulars, a més de passar pel mig d'unes roques gegants, que recorden les que hi ha a l'Ermita de Sant Feliuet de Savassona, molt recomanables de veure , i enmig d'elles hi ha la Font de l'Avellanosa.
Iniciant la ruta des d'on ja he comentat, no hi ha cap problema, i és apta per a tothom.