Время  4 часов 2 минут

Координаты 1452

Uploaded 17 ноября 2014 г.

Recorded ноября 2014

3,1
6,1

Просмотрено 11521 раз(а), скачено 874 раз(а)

рядом с  Taradell, Catalunya (España)

Ruta circular que iniciem a la sortida de Taradell, al començament de la carretera que porta a Viladrau, una mica abans d’arribar a la última rotonda.
Pugem per la Travessia les Sitges i seguint per pista passarem pel darrere del mas de la Codina, abans d’arribar a la petita capella de Sant Quirze de Subiradells. Aquesta ermita està documentada el segle X i refeta al finals del segle Xl, se situa en un extrem de la urbanització de la Miranda de la Plana o La Roca, envoltada de roures i alzines i al costat d'una esplanada.
Seguim resseguint el contorn de la urbanització i passant per la Font del Drac, poc a poc el sender es va enfilant deixant a l'esquerra la part de darrere de les cases de la urbanització.
Seguint les marques blanques i grogues, en un punt ens desviem fins contemplar les bones vistes de la Trona on podem gaudir d'un entorn meravellós.
Continuem seguint el sender que ens portarà fins a les Cuines o Coves d'en Rocaguinarda. A l'últim tros per accedir-hi hi ha una petita desgrimpada fàcil, en una mena de replà. A mig cingle hi trobem tres cavitats fetes per l'erosió conegudes com les Cuines d'en Rocaguinarda. Aquest indret va servir moltes vegades de refugi o amagatall del bandoler Perot Rocaguinarda entre els anys 1606 i 1610 que actuava com a cap de quadrilla dels Nyerros. Davant tenim la vall de Mansa, amb el castell de Taradell situat a l’altra banda que és on ens dirigim.
Continuem per sota de la cinglera, sense camí marcat, tot seguit pugem al cim de la cinglera, la resseguim mentre contemplem les bones vistes que ens ofereix.
Arribem altre cop al camí i seguim fins a trobar una caseta de l'ADF i un vèrtex geodèsic, continuant arribem al Turó de l’Enclusa, on hi ha una Senyera.
Amb 867 metres d’alçada aquest cim esdevé un dels miradors més privilegiats del terme de Taradell amb vistes al castell de Taradell, les Guilleries i al Montseny.
Recularem uns quants metres i baixem de l'Enclusa per una petita desgrimpada, i seguim un corriol que passa per sota de l’Enclusa i baixa fins arribar al coll de Mansa. Traspassem la carretera de Viladrau i pugem per una pista fins les Roques del Trabucaire. El sender segueix passant pel mig de blocs i roques, ens criden l'atenció per la seva magnitud, i arribem al Collet del Castell.
Ens arribem fins el castell de Taradell, també conegut com a Castell de Can Boix, de 803 m. d'altitud, coronant un cimal de grans penyes. Com la majoria de castells té una situació excepcional amb magnífiques vistes entorn seu i situat sobre una gran balma que el fa molt característic.
Tornem fins el collet del Castell i baixem per un corriol molt fresat passant pel costat d’El Pantà de Taradell. Continuant arribem a la carretera de Viladrau, la traspassem i seguim per un camí a l’altre costat que ens porta fins el punt d’inici donant per acabada la ruta.
Salut i bona caminada.

Les Roques Trabucaires
Pantà de Taradell
Trencant
Trencant del Collet del castell.
Vistes de la Trona
Vistes del Castell de Taradell o de Can Boix

33 комментарийиев

• Фото peremagria

peremagria 21.11.2014

Ostres ara m’entero de que en Drac es propietari d’una font. Per altra banda, tampoc sabia que tenies un Castell. Enhorabona !

JEP BOIX 21.11.2014

Gràcies! i tot el que tinc i tu no saps!!!

• Фото camo

camo 20.12.2014

Molt bona ruta, moltes gracies, el meu problema a set que era un dia de boira i no es veia res del paisatge, pero com que conec mes o menys els llocs se que son molt macos.

JEP BOIX 20.12.2014

Gràcies per la teva valoració. Així tindràs l'excusa per tornar-hi un altre dia sense boira. Salut

• Фото Aldarion

Aldarion 22.10.2015

Una ruta molt maca Jep, gràcies per compartir-la.

Sal.lutacions.

JEP BOIX 22.10.2015

Estic encantat de haver sigut d’ajuda!. Gràcies per la teva valoració. Salut.

• Фото lorri

lorri 22.01.2016

Una bona ruta amb unes vistes excel·lents malgrat ser "baixa muntanya", que en dic jo.
    Jep, és una bona ruta per fer-la després d'unes vacances perquè és suau i assequible per tothom. També vaig poder descobrir, veient les coves d'en Rocaguinarda, que en Perot era un bandoler prim.
    Una gran ruta. Moltes gràcies per compartir-la. Seguirem caminant per aquests mons tan nostres i meravellosos.
    Un plaer seguir els teus passos!!!

JEP BOIX 22.01.2016

M'alegro que t'hagi agradat tant lorri i que l'hàgiu gaudit tant com jo quan la vaig fer, així dóna gust compartir rutes.Gràcies per la teva valoració. Salut

• duck37 31.01.2016

Una gran ruta llastima la voira

JEP BOIX 31.01.2016

Gràcies duck37per la teva valoració.

• Фото quikesan

quikesan 15.10.2016

Ruta muy bonita, sobre todo porque no hay gente. Creo que seria difícil de seguir si no vas con GPS. El castillo no es gran cosa pero esta bonito y tiene buenas vistas.
    Ruta recomendable.

• Фото RofoManus

RofoManus 24.11.2016

Magnífica ruta Jep, com sempre!
    Gràcies per compartir.
    Hem tingut sort amb la boira, tot i que el dia es va aixecar boirós, i hem disfrutat com nans de les vistes i tots els indrets del recorregut.
    Salutacions!

• Фото RofoManus

RofoManus 24.11.2016

Molt bona ruta, fàcil i asequible per tothom

JEP BOIX 24.11.2016

Comparteixo la vostre opinió, quikesan i RofoManus i agraeixo la vostre valoració. Salut.

• Фото Francesc Suades

Francesc Suades 06.12.2016

Una gran ruta i la sort de què ens ha acompanyat un dia esplèndid, no és poder demanar res més, gràcies per compartir.

• Фото Kender99

Kender99 04.03.2017

Moltes gràcies per compartir la ruta! Ha set molt divertida

JEP BOIX 04.03.2017

Gràcies Kender99 per valorar-la.

• Фото larinxols

larinxols 25.04.2017

Ens ha agradat moltíssim!!! Tan apropo i tan bonic!!

• Rafel_hippo 15.08.2017

Ruta molt entretinguda i bonica. Recomanem portar les explicacions d'en Jep a més del track pel GPS, ofereixen informació interessant dels paratges que es visiten i donen indicacions útils en algun punt. Moltes gràcies, Jep!

JEP BOIX 17.08.2017

Moltes gràcies per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit Rafel, d'aquesta sortida. Salut!

• nedro 15.11.2017

I have followed this trail  проверенный  View more

Escursion realizada sin problemas aunque tuve alguno en la zona de les Cuines y otro en la zona del Castell que quizás fuera por alguna mala señal o de mi propio movil.
    Un dia muy bueno y el paisaje que se divisa es extraordinario

JEP BOIX 15.11.2017

Estic encantat nedro, que t'hagi agradat. És fantàstic que sortiu i gaudiu de la natura. Gràcies per la teva valoració. Salut!

• Фото Alfons Tauler

Alfons Tauler 06.01.2018

I have followed this trail  проверенный  View more

Varem fer aquesta ruta el passat dijous, amb molt bon dia (sense gens de boira) per gaudir de les molt bones vistes.
    Només una petita decepció: el petit pantà (gelat com mana el temps) està molt brut, amb plàstics i llaunes que cal suposar més d'un llença camins amunt i l'aigua arrossega torrents avall.

JEP BOIX 06.01.2018

Gràcies Alfons pel teu comentari i per la teva valoració. Celebro que t'hagi agradat.

• Фото badaloni74

badaloni74 16.09.2018

Ruta molt maca, amb molts miradors, fàcil de seguir, amb desnivell esglaonat, amb paisatge diferent.
    Ens ha agradat molt.
    Gràcies per compartir-la Jep ;)

JEP BOIX 16.09.2018

Gràcies a tu de veritat, per valorar-me-la i comentar-la. Salut badaloni74!

• Фото jawio

jawio 02.11.2018

Gràcies per compartir la ruta, felicitats per la teva feina tan ben feta, ruta excel·lent, amb escenaris molt variats, ben indicada, ressaltant els llocs d'interès, tot i que vaig tenir un petit problema ja que el sender adjacent al pantà estava inundat i va haver d'anar un petit tros descalç. Salutacions !

Ruta mol interessant !!

JEP BOIX 03.11.2018

Hola jawio, m'alegro de que hagis gaudit d'aquesta ruta! Gràcies pel comentari i la valoració.

• Фото Thundar2k5

Thundar2k5 10.02.2019

Avui hem fet una altre ruta teva, com sempre. Tranquila, ben senyalitzada i amb bones vistes!

JEP BOIX 10.02.2019

M'alegra molt que gent com tu pugui gaudir de les rutes que faig. És un plaer compartir-les! Gràcies per la teva valoració. Salut Thundar2k5!

• Фото Miquel Garriga Costa

Miquel Garriga Costa 18.03.2019

Hola JEP,

he gaudit moltíssim fent aquesta ruta, la veritat és que no esperava trobar uns senders tant agradables de fer i uns racons tant especials i variats, ja siguin naturals o històrics.

Moltes gràcies per haver-la penjat en el seu dia!

salut i muntanya,

Miquel

JEP BOIX 19.03.2019

Moltes gràcies Miquel, per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Salut!