3,9
7,8

Просмотрено 1213 раз(а), скачено 46 раз(а)

рядом с  Santa Magdalena, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Sant Jaume de Llierca.

Sortirem del centre del poble i anirem a trobar l'antiga fabrica de la Brutau, on trobarem per la cara nord la senyalització de color grog de la xarxa de camins d' Itinerànnia, que ens acompanyarà fins Argelaguer. Baixarem a creuar el Fluvià i ens trobem amb la Font Puda, al costat de la pista per la cara sud-est. Un tros més amunt i per la cara de Ponent passem al costat del Pou de Gel (té una tanca de protecció de fusta).
Anirem pujant per la pista fins trobar una cruïlla (pal indicatiu). Aquí deixarem la pista i agafarem el camí que puja en direcció al nord a trobar un dipòsit d'aigua soterrat. Aquí el camí gira a Llevant pujant per la carena fins arribar a les runes del Castell de Montpalau. Una mica més endavant trobem l'ermita de Santa Magdalena de Montpalau i uns metres més per la mateixa carena trobem les restes de la casa forta de Montpalu.
Retornarem a l'ermita i agafarem la pista forestal que en direcció a Ponent primer i després al sud-est ens baixarà a trobar el Pla de Can Font on agafarem la pista que en direcció a llevant ens baixarà a trobar la casa del Turrós. La creuarem i seguirem la vella pista fins trobar una cruïlla. Anirem per la pista que marxa a Llevant.
Voltarem uns hivernacles primer en direcció est i després de creuar un petit rec els tornarem a voltar-los per la cara sud. Seguirem sempre la vella pista fins trobar una cruïlla per la cara nord. Deixarem la pista per pujar i creuar per el caire tota la Serra de Fontanals fins arribar a la cruïlla de la casa de Ca n'Abuli.
Aquí el camí baixa, una mica per la cara nord, fins trobar una vella pista que seguirem sempre en direcció a Llevant, fins trobar-ne una de principal que seguirem novament en direcció a Llevant . En arribar a prop del Guilar, trobem una cruïlla (pal indicatiu).
Seguirem per la pista i arribem a la cruïlla de Can Serra. Agafarem per la que marxa per la carena i a pocs metres ens trobem amb l'ermita de la Mare de Déu del Guilar. Un cop gaudit del seu mirador, agafarem el camí que baixa per la cara sud a trobar la pista forestal que hem deixat enrere per venir a l'ermita.
La seguirem sempre i ens baixarà al polígon industrial d'Argelaguer, tot passant per la Guixera del Guilar i creuant el Fluvià. A l'entrada del polígon deixarem la senyalització groga que continua a ponent resseguint el Fluvià. Nosaltres anirem a veure l'església de Santa Maria d'Argelaguer per després agafar el carrer que porta al Molí d'en Carlot.
En la baixada, a sobre del Rec (cara de Llevant) tenim el Pou de Gel. En arribar a l'entrada del Molí continuarem per la pista que marxa tot voltant els camps en direcció al nord-oest fins trobar una cruïlla. Aquí deixarem la que venim seguint i agafarem una de secundària que baixa a trobar les construccions d'en Garrell que visitarem.
Primer trobarem la Font, després la balma i finalment la casa. Un cop acabada la vista anirem sempre per la pista que ressegueix el Fluvià i que ens portarà a Sant Jaume de Llierca.

Cartografia Editorial Alpina, Mapa Garrotxa Zona Volcànica.

2 комментарийиев

• Фото RIANEL

RIANEL 03.12.2017

Gràcies a la bona informació del text i sobre la ruta, és fàcil de seguir amb unes vistes molt boniques des de les dues ermites però amb alguns camins que caldria netejar.
    Moltes gràcies per compartir la ruta que nosaltres hem escurçat deixant un vehicle a Sant Jaume i un altre a Argelaguer. Salut i bones caminades!