Время  3 часов 32 минут

Координаты 1811

Uploaded 7 августа 2019 г.

Recorded августа 2019

3,3
6,5

Просмотрено 104 раз(а), скачено 3 раз(а)

рядом с Sigulda, Siguldas novads (Latvijas Republika)

El Parc Natural de Gauja és un dels més turístics de Letònia, hi ha gent que aprofita i hi ve per un sol dia des de Riga i d'altres hi fan estada. El cas és que una bona sortida a peu que es pot fer és la que es ressenya aquí, un passeig per la vall del riu Gauja i visita a Krimulda i acabar amb una visita al castell de Turaida. La tornada, es fa amb bus.

El punt de sortida és l'estació de Sigulda des d'on cal seguir la carretera d'accés i fer un bon tros per un carril bici. Primer es passa per una pista de bobsleigh i altres equipaments d'esquí. Després es passa per diverses urbanitzacions fins que arriba el moment d'endinsar-se cap al bosc i començar la part més agradable de la ruta. Un primer mirador ofereix vistes a tota la vall i amb el castell de Turaida que la domina.

Es va baixant per anar a passar pel costat del riu i s'arriba al mirador de la cova del diable, que queda a l'altre costat del riu. A pocs metres, cal travessar-lo per un pont penjant només per a vianants. A l'altre costat, es remunta per escales o, com és el cas d'aquest track, per un camí que no en té. El camí porta fins a una gran clariana amb cabanes per passar les vacances. I d'aquí, altre cop a dins el bosc una bona estona.

S'arriba primer a un mirador amb un curiós refugi-barbacoa. I tot seguit, s'arriba a la Hunter's House. D'aquí sense cap dificultat s'arriba fins al poble de Krimulda, s'entra per un seguit d'habitatges per arribar al palau, un bonic edifici d'inspiració neoclàssica que només està restaurat en part. A continuació es troba la terminal del telefèric i les restes del castell de Kirmulda.

S'avança per dins del bosc fins que es troba una llarga baixada amb unes escales de fusta que retornen al nivell del riu. Aquest punt és el més concorregut de la ruta i aviat es troba la cova de Gutmana, després d'haver-ne visitat una de més petita. Al costat de la cova també hi ha una cafeteria.

Passada la cova, un nou tram d'escales, ara de pujada, remunta de nou per acabar al poble de Turaida. Es passa per l'estació d'autobusos, on caldrà tornar per agafar-lo i anar fins al punt de sortida. N'hi ha força sovit i retornen fins a l'estació de Sigulda en uns deu minuts (teniu una fotografia amb els horaris al waypoint). Per arribar al castell de Turaida, la gran atracció de la sortida, només cal travessar la carretera i fer un petit camí, després d'haver pagat l'entrada.

És una ruta relativament fàcil amb uns desnivells prou moderats i en alguns casos amb escales. El problema és que les indicacions no són del tot clares, hi ha cartells, però no contenen ideogrames i si no se saben els noms de tot allò que es vol visitar, a vegades són confusos. Ara bé, la ruta és de gran bellesa.