EliziR

Recorded июня 2012

4,8
9,5

Просмотрено 1663 раз(а), скачено 81 раз(а)

рядом с  Nevà, Catalunya (España)

[Català] Bonica ruta circular pel Montgrony i la seva vessant nord.

Fent la ruta en sentit horari la pujada es fa per zones més ombrívoles i fresques, i la baixada és més assolellada. A dalt la carena no hi ha pràcticament ombra.

Aparcant a Nevà, s'agafa el Camí que va fins a Can Baldirc de Dalt, passant pel Torrent Arnó i el Torrentet. A partir d'aquí es van seguint les marques grogues fins arribar al Coll Roig (o del Cogulló). Aquí s'agafa la pista de terra fins al Coll de Prat de Jou on s'agafa una altra pista que puja fins al Refugi de la Covil, on comença l'ascens fins el cim de la Covil seguint les marques vermelles.

A partir d'aquí i fins el Collet de les Fontetes de Castellar, es va seguint la carena del Montgrony passant per: Coll de Coma Ermada, el cim del Pla dels Pujalts (o Costa Pubilla), Tossal de Meians (o Roc dels Llamps), un búnquer, Coll de la Bona, cim de l'Emperadora, Coll del Remoló i Pedra Picada.

Des d'aquí es deixa la carena per anar cap a la vessant nord i agafar el camí de marques grogues, que passant per la Costa Borda i els Plans de la Muntanya de Nevà, es torna a Nevà.

Nota per si es va amb gossos: Es va trobant aigua abundant sobretot entre Nevà i el Refugi de la Covil, a partir d'aquí pràcticament no se'n troba (exceptuant algun abeurador que funcioni) fins a la Costa Borda.
Mare de Déu del Carme de Nevà
La Tussa

2 комментарийиев

• hugosh 08.06.2012

Justament estava cercant una ruta per fer el Pujalts. Anem demà dissabte...esperem tenir un bon dia. Mersi. Ja et dic com ha anat. Alguna recomanació més? gràcies pels comentaris de la ruta.

• Фото EliziR

EliziR 08.06.2012

Bones hugosh, Cap recomanació especial, poder només que si esteu per dalt i s'acosta mal temps podeu optar per anar al refugi o que no és massa complicat tirar muntanya avall pel dret, estalviant així un tros del tram. Que gaudiu la zona!