Координаты 1066

Uploaded 5 августа 2014 г.

Recorded июня 2007

1,6
3,1

Просмотрено 607 раз(а), скачено 9 раз(а)

рядом с  Sarroca de Lleida, Catalunya (España)

Extensos camps d'oliveres i de conreu de secà envolten el petit poble de Sarroca de Lleida, situat dalt d'un turó i coronat per les restes d'un castell d'origen islàmic que mostra l'antiga ocupació àrab de la contrada. Aquesta fortificació compta amb una torre gòtica, grans finestrals i voltes ogivals.

A Sarroca de Lleida, situada al peu de la carretera C-230a, al sud de Lleida, s'estaciona el cotxe a la plaça Nova, on es pot veure el Casal de la Vila i, una mica més enllà, la Casa de la Vila.

0,00 km (190 m). Plaça Nova. Se surt de la plaça pel carrer de la banda de ponent (O) en direcció contrària a la carretera (cap al S). S'agafa la travessia de Sant Pere cap a la dreta (O), es remunta cap a l'esquerra (S) pel carrer Nou, es gira a l'esquerra (E) i, per un tram força pronunciat, s'accedeix a la plaça de l'Església de Santa Maria, al capdamunt del poble.

0,33 km (199 m), 0 h 05 min. Plaça de l'Església. Cal visitar el magnífic edifici parroquial dedicat a Santa Maria. Aquí es pren, als 5 minuts de trajecte, unes escales que s'enfilen davant del temple entre una casa i una paret de pedra. Aquests graons es transformen en un camí que puja al turó, on es troben les restes d'un antic castell islàmic.

0,52 km (220 m). Als 10 minuts de la sortida s'és al castell de Sarroca. Es torna a baixar a la pista i es continua cap a l'esquerra, en direcció O. La pista discorre per la carena muntanyenca, travessa uns dipòsits d'aigua i, al quart d'hora, topa amb una cruïlla (km 0,80, 214 m): es deixa el camí de l'esquerra, que baixa a unes granges, i se segueix pujant tot recte en direcció SO. Immediatament després es deixa un primer trencall a l'esquerra, que duu a una granja, i, poc després, un altre a la dreta. La pista gira fortament a l'E i després es dirigeix al SE flanquejant el vessant d'uns turons que queden a l'esquerra (N) fins que se situa a la carena.

1,50 km (235 m), 0 h 25 min. Es deixa un trencall a l'esquerra i es continua en direcció SE seguint la pista principal. Més endavant la pista gira al sud i, al cap de poc, a l'est.

2,40 km (253 m), 0 h 39 min. S'arriba a una cruïlla. Es continua recte, cap al S, per la pista flanquejada per marges de pedra seca i amb vistes sobre la plana de l'Abat, que s'estén a mà esquerra (E).

2,66 km (253 m), 0 h 43 min. Cal deixar la pista i prendre el camí de la dreta que puja entre els camps de conreu i es dirigeix al S i després clarament a l'O. Al cap de 300 m es troba una pista que ve de la dreta. Es continua recte pujant per sota del bosquet que s'alça a l'esquerra, cap al qual es dirigeix l'itinerari.

3,00 km (280 m), 0 h 50 min. La pista passa per sota d'un camp d'oliveres, a l'E del qual, coronat per un bosquet de pins, s'endevina el punt més elevat de l'entorn. Es gira a l'esquerra, es puja al camp i es fa cap al bosquet.

3,11 km (285 m), 0 h 52 min. Tossalet; final de l'excursió. Es pot admirar el vast panorama d'oliverars i camps de secà que s'estén al N i NO. Es torna a Sarroca pel mateix camí.