Время  4 часов 17 минут

Recorded мая 2015

4,6
9,2

Просмотрено 1951 раз(а), скачено 46 раз(а)

рядом с Sant Julià de Vilatorta, Catalunya (España)

GENERAL:

Sortida circular per la bonica zona de les Guilleries. El recorregut permetrà conèixer la magnífica Cinglera dels Munts tot passant per el Castell de Sant Llorenç del Munt i el Salt de la Minyona.

ACCÉS:

Població de Sant Julià de Vilatorta,aparcament de les ''Set Fonts''.

RECORREGUT:

Sortirem de l'aparcament del parc de les Set Fonts direcció el GR2 que trobarem a pocs metres del punt de sortida.

Un cop agafat el GR. i després de pujar uns pocs metres per un tram de pedra podrem disfrutar del primer punt important de la ruta. El castell de Bellpuig.

El Castell de Bellpuig està situat dalt la carena, davant del parc de les Set Fonts, entre la Riera de Sant Julià i la carretera de Vilalleons. Aquest indret, des del qual s’obté una magnífica vista del poble i els seus verals, constitueix un lloc emblemàtic de la població.

Un cop vist les ruïnes del castell agafarem el GR2 direcció al camí de Puig l'Agulla fins a trobar el desviament que ens conduïra fins al lateral del pont de l'eix transversal.
Aquest camí de pista ja no el deixarem fins a arribar a la zona de la casella.

En aquest punt ens desviarem a mà dreta després de creuar l'antiga nacional que portava a Viladrau.

Seguirem pel camí pavimentat fins a trobar un petit sender a la nostra esquerra que agafarem per començar a pujar fins al punt més alt de la Cinglera. Les diferents fites ens ajudaran a trobar rapidament el sender a seguir.

Aquest sender senzillament és espectacular. Les vistes del Montseny, les Guilleries...Sau, etc. Converteixen aquest lloc en una zona privilegiada per l'excursionista.

Seguirem el sender que permetrà vorejar tota la Cinglera fins a trobar el Sant Llorenç del Munt.

Seguirem per al camí de pista forestal direcció el GR. que ens portarà els peus del mirador del Salt de la Minyona.
Aquest tram és el més dur de la sortida. Durant l'ascensió el Salt de la Minyona trobarem un mirador magnífic per observar l'excel·lent paisatge de les Guilleries.

Després del petit mirador ja només ens quedarà agafar la carretera pavimentada que ens portarà fins al cim del Salt de la Minyona.

Un cop observat el paisatge, el camí de tornada és per la carretera pavimentada dels Munts fins a arribar el pont del vent on allà agafarem un sender cap a la ruta dels ibers.

En aquest punt de la ruta ja només ens quedarà seguir el camí de pista fins a trobar a la zona esportiva de Sant julià de Vilatorta i el punt d'inici de la ruta.
Senzill de localitzar. Procedents de Vic i circulant per la carretera C-25, prenem la sortida situada entre els PK 187/188 (41 55 45 02 18 05.16), i seguim per la carretera local BV-5201, que a l’entrar al poble de Sant Julià s’anomena primer ctra. de Sant Hilari i Avda. de Montserrat després, per on circularem una estona, fins trobar a la nostra dreta (41 55 45.18 02 18 05.16), l’inici de la carretera de Vilalleons, BV-5202, on prendrem aquesta direcció. De seguida, aquí mateix, a pocs metres, a l’esquerra d’aquesta carretera, ( N 41 55 15 02 19 20) veurem un cartell de senderisme, indicant la direcció que cal prendre . Caldrà aparcar el cotxe per aquest voltants (Hi ha un pàrking públic a 50 metres, a l’avda. de Montserrat). Pujant a peu, per un costerut camí, en menys de cinc minuts estarem dalt d’un petit turó, davant de les restes de l’edificació. Localització: N 41 55 13 E 02 19 18 – Altitud: 627 m.
Al segle X El monestir o castell de Sant Llorenç del Munt tingué la jurisdicció de tot l’antic terme de Vilatorta. A mitjan segle XII, després de perdre la condició de castell s’hi fundà un monestir agustinià. D’aquest segle data l’església romànica, que encara conserva l’absis central i les dues absidioles laterals. El segle XIII fou el període de màxim esplendor de la canònica augustiniana. Actualment és de propietat particular i s’hi ha fet importants obres de restauració.