666 м
5,3
10,62 км

Просмотрено 62 раз, скачано 2 раз

рядом с El Pasteral, Catalunya (España)

Una bona ruta pel terme d'Amer, per dalt i per baix dels cingles de Sant Roc.
Deixem el cotxe en un racó poc abans de Sant Climent. Ens arribem fins a Can Puig, amb la intenció de visitar el roure monumental, però sembla que va rebre l'impacte d'un llamp, i el camí que hi portava està tancat. Reculem una mica, per agafar el camí que duu cap a la Torre de Rocasalva; malmès pel pas de motos, per un camí que no haurien de passar. Pugem un tram per la carretera, de manera que ens saltem el corriol que porta directament al camí dels cingles. Però cap problema, l'agafem més amunt, des d'un revol on hi ha cotxes aparcats, i està indicat.
A partir d'aquí, anem seguim un camí molt marcat, que no te pèrdua. Abundància de nummulits, molt alzinar i de tant en tant alguna panoràmica entremig del bosc. Al final, un indicador assenyala la direcció cap a l'ermita de Sant Roc, on hi ha una molt bona panoràmica.
Retorn pel mateix camí fins l'esmentada cruïlla, i ara agafem el corriol del grau de Santa Maria, força pendent i on cal anar amb compte. Està indicat per senyals vermelles i blaves, fins un punt on es bifurca, on agafem cap a la dreta, amb senyals vermelles. A partir d'aquí, el camí és més ample però força malmès pel pas de les motos. Més endavant ja serà més planer, ample i en bones condicions, fins tornar al punt de sortida.