1,4
2,8

Просмотрено 737 раз(а), скачено 33 раз(а)

рядом с Tolba / Tolva, Aragón (España)

Ruta que ve a complementar la realitzada al setembre de 2015 ( https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/tolva-castell-de-fals-tolva-10761584 ) i en la que, sortint des de Tolva, s’arriba fins l’entrada nord del congost del riu Cajigar (Queixigar).
Es tracta d’un recorregut gairebé pla i molt ben senyalitzat, ja sigui amb curioses i artístiques fites de color lila i groc, com també amb pals indicadors i plafons informatius que, tot seguint l’anomenada “ruta turística al Congost del Cajigar”, ens permet recorre de nord a sud un tram de l’estreta vall que el riu Cajigar ha anat modelant al llarg del temps.
Seguint el sender pujarem fins un mirador panoràmic sobre Tolva; trobarem punts d'interès geològic com la Roca de Piñana, els Gossos de Pinyana, la Manroya, els Pentxats ...; visitarem llocs oblidats com un vell molí fariner, horts abandonats, xoperes, una plantació d’avets, passos per creuar el riu... en fi, tot un conjunt d’atractius dels que anirem gaudint sota la mirada del mil·lenari castell de Falç, situat al capdamunt d’un tossal en la confluència dels rius Sec i Cajigar.
------------------------------------------------------------------------------------
Comentar que, tot i el treballs duts a terme, encara són visibles els efectes de la darrera riuada (juny 2018) i que han suposat petits canvis en alguns punts de la ruta original.
Recomanable també realitzar l'excursió amb bon temps i sempre que no hi hagi risc de tempesta, ja que és necessari creuar el riu en diverses ocasions. En el nostre cas i degut al poc cabdal del riu, vàrem poder arribar fins l’entrada al Congost sense cap problema. A més a més, calçant-nos amb sabatilles d’aigua vàrem poder endinsar-nos uns 300 metres en l’impressionant Congost del Cajigar, concretament fins arribar davant d’un enorme bloc de pedra caigut i encastat entre les parets del Congost i a partir del que ja hauríem d'estar degudament equipats per continuar endavant.
Una de les maneres d'anar des de Lleida al punt d'inici de la ruta es seguir la N-230, carretera que passant per Benavarri puja cap a la Vall d’Aran. Just en poc més de 7 kms després de Benavarri, trobarem el trencall a la dreta que porta a l’entrada Tolva. Ben aviat trobarem a la dreta l'ermita de Santa Anastasia i l’afamada pastisseria F. Mas. Cal prendre el primer carrer a la dreta que, dirigint-se cap al sud, es converteix en una pista i posteriorment en el sender GR-18 que enllaça Tolva amb el veí poble de Ciscar.
Si desitgeu veure algunes de les imatges d'aquesta sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota...