• Фото Ruta circular al Catllaras passant pel Joc de la Pilota i el refugi d'Arderivo

Время  6 часов 31 минут

Координаты 894

Uploaded 13 декабря 2015 г.

Recorded ноября 2015

2,5
5,0

Просмотрено 640 раз(а), скачено 18 раз(а)

рядом с La Pobla de Lillet, Catalunya (España)

Des de la Pobla de Lillet ens indiquen com arribar al Xalet de Catllaràs en cotxe pel Santuari de Falgars. A cert punt el camí es converteix en pista, amb un cotxe una mica alt no tenim cap problema per arribar-hi. Aparquem al costat del Xalet on hi ha també un refugi lliure. Ens havien advertit que està en males condicions un cop allà no ens sembla tant desastrós: falten alguns llits de la llitera superior i és fosc perquè l'única finestra que hi ha no es pot obrir, però hi ha uns quants matalassos, la llar de foc funciona i hi ha una taula i unes quantes cadires. Està brut, però és suficient per passar la nit.
Així doncs, com que ja tenim lloc on dormir, comencem a caminar descarregats d'equipatge, només amb el necessari per passar el dia. Agafem la pista que passa per sota del Xalet que de seguida es converteix en un camí que puja amunt. Acabada la pujada ens desviem a la dreta per anar al mirador del Roc de la Lluna.
Tornem pel mateix camí al camí principal, que torna a ser una pista. Més endavant, en trobar la segona font al camí, agafem un corriol que surt de l'esquerra. Arribem a un prat on, en un lateral (a la dreta tal com venim) hi ha una fita feta amb pedres que ens indica el camí de pujada al Joc de la pilota(1.600). Seguint les fites i el camí fressat arribem fins a la petita grimpada que ens portarà al cim.
Baixem pel mateix camí i reprenem el PR que seguiem, on de seguida trobarem una indiciació d'un camí que no apareix al mapa però que ens portarà al refugi d'Ardericó. Seguint les senyals del camí passem per diversos miradors fins arribar finalment al refugi.
Parada per reposar forces i dinar. Des del refugi seguim per una pista ampla i des d'on, a mà dreta, ens desviem per pujar a la Roca Forcada (1.539). El camí per la pujada surt a mà dreta i, tal com ens havien explicat al refugi, està indicat amb pals de fusta que van senyalitzant el camí. També ens havien dit que des del cim es pot seguir endavant i retornar a la pista sense desfer el camí, però no ho veiem clar i tornem enrere. Un cop a la pista principal, el camí no té pèrdua: ens queden uns 30-40 minuts de pista fins arribar de nou al Xalet de Catllaràs i al refugi lliure.