Время  2 часов 27 минут

Recorded июля 2018

2,0
4,0

Просмотрено 295 раз(а), скачено 30 раз(а)

рядом с  Castell nou de Carcolze, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i corregida amb el Base Camp.

---
APROXIMACIÓ: Des la carretera N-260 de La Seu a Puigcerdà, poc després de la Seu agafem la carretera local que va a Bescaran.
Un cop al poble agafem un camí de terra en bon estat, que porta a Castellnou de Carcolze i anem fins els Plans de Sorri.
----
DIFICULTAT TÈCNICA : Fàcil. Ruta la major part per camí ample i el tram de pujada al cim tampoc no té cap dificultat.
-----
RUTA: Ruta per fer el cim del Roc Beneïdor, inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.
Podem aprofitar per visitar el poble de Bescaran, interessant poble ramader i turístic d'alta muntanya, típic de l'Alt urgell.
El nom de Roc Beneïdor es degut a que en èpoques d'epidèmies de pesta i altres malalties, el Bisbe de la Seu d'Urgell pujava a fer la benedicció del territori des de d'alt del cim, donat que domina tota la plana de la Seu.
---
Sortim dels Plans de Sorri, on veiem els prats de pastura i les típiques bordes del Pirineu.
Anem seguint per un camí ample fins a arribar al Dolmen de la Cabana del Moro, que és a la vora mateix del camí.
Seguim per la pista fins que trobem un pal de fusta que indica Roc Beneïdor i deixem la pista per seguir a ma esquerra en una forta pujada però per camí de molt bon fer i sense cap dificultat.
Passem un camí ample i seguim recta. El tram final el camí es perd una mica, però no te pèrdua, és anar seguint recta i en cas de dubte anar mirant el track.
---
Dalt del cim tenim espectaculars vistes de l'Urgellet, el Cadí i tots els pobles de la zona.
De baixada agafem una mica més a la dreta del camí de pujada, passant prop del bosc, fins a trobar al camí ample que seguirem cap a Coll de Jou i fons a arribar al Plans de Sorri.
Viquipèdia.
El Roc Beneïdor és una muntanya de 1.681 metres que es troba entre els municipis del Pont de Bar i d'Estamariu, a la comarca de l'Alt Urgell.