amadeub

Время  2 часов 14 минут

Координаты 861

Uploaded 4 ноября 2018 г.

Recorded ноября 2018

1,9
3,8

Просмотрено 228 раз(а), скачено 12 раз(а)

рядом с Riudecols, Catalunya (España)

Ruta fàcil de 7,7 Km amb un desnivell positiu acumulat de 314 metres, que es van fer en 2 hores i 14 minuts, dels quals en moviment en van ser 1 hora i 48 minuts. La cota mínima és de 254 m i la màxima és de 590 m.
S’arriba a la població de Riudecols per la N420 i es pot deixar els vehicles al costat del poliesportiu (WP01)
S’inicia la ruta tonant a la carretera i anant sentit Reus. Just abans de les industries Teixidó, a la dreta veurem un accés a la riera (WP02) per on seguirem. Continuarem per la riera per tota la façana de les industries Teixidó fins trobar una fita de fusta amb una marca groga en angle recte, just abans del final dels murs de la fàbrica. Ara seguirem per la pista que surt a la dreta.
Arribarem a una pinassa que veurem a la nostra dreta. Allí estarem pendents d’una cruïlla que haurem de girar quasi 180º a la nostra dreta (WP04) i just després buscar un corriol que surt a l’esquerra (WP05). Continuarem i quan veiem una bassa a la nostra dreta (WP06) hem d’estar pendents de seguir el corriol que es devia lleugerament a l’esquerra. Tot seguit arribarem a una clar que seguirem recte (WP07) i després a una cruïlla que agafarem a la dreta (WP08)
Ara anirem seguint per la carena, tot i que no ens adonarem ja que està tot envoltat de pins, i arribarem a les runes de l’ermita de Sant Bertomeu (WP09). Envoltarem l’ermita pel costat dret i seguirem el corriol que després es farà pista fins arribar al WP10 on trobarem una drecera a la nostra esquerra que estalviarà uns metres de pista. Un cop tornem a la pista, la seguirem fins al WP11 on una altra drecera en permetrà tornar a estalviar-nos uns metres.
Continuarem seguint la pista principal fins arribar a la bifurcació del WP12, que seguirem per la pista que surt recte. Passarem pel WP13 on hi ha un camí en desús que seguirem recte i seguidament arribarem al Collet de Mas d’en Cases (WP14) des d’on hem de seguir per la pista que surt cap a la dreta.
Ara anirem una estona fora de bosc. A la nostra esquerra podrem veure Botarell i Montclar. També des del Cap Salou a la Mola de Colldejou.
Arribarem al WP15, on a l’esquerra surt un camí estret que serà por on després tornarem a Riudecols.
Seguim recte anant en compte de buscar el corriol que surt cap a l’esquerra i ens durà al cim del Puigvoltor (WP16). Aquest últim tram és el que té més inclinació, però sols són uns 80 metres.
Un cop al cim, on un pal de ferro amb una ens assenyalarà el punt més alt, tot i que veurem que hi ha una altra punta cap al SO)
Des del cim del Puigvoltor veurem la serralada de la Musara, l’ermita e Puigcerver, tot el litoral des del Cap Salou fins a l'Hospitalet de l’Infant, les serres del Mestral, de Llaberia i la mola de Colldejou una mica tapada pels arbres, el parc eòlic del Trucafort, ... i als peus al Est el poble de Riudecols i a l’Oest el pantà de Riudecanyes.
Per baixar del Puigvoltor, sols cal desfer camí fins arribar al WP15. Allí ens desviem a l’esquerra i no deixem el camí fins ja arribar a veure la riera. Un cop la creuem, si no baixa aigua la podrem seguir fins just abans del pont del poliesportiu, per on podrem pujar a la carretera.