Время  4 часов 5 минут

Координаты 473

Uploaded 4 сентября 2017 г.

Recorded сентября 2017

3,1
6,2

Просмотрено 450 раз(а), скачено 17 раз(а)

рядом с  Sant Julià Sassorba, Catalunya (España)

Iniciem la ruta des de pràcticament el Km. 8 de l'antiga carretera C-154 de Vic a Olost, deixant el cotxe just al camí d'accés al pantà del Pont Gran o de Vilatortella. La ruta d'avui es correspon amb el PR-223 de Sant Bartomeu del Grau i està perfectament senyalitzada amb les corresponents marques grogues i blanques. No obstant, us aconsellem portar pantalons llargs per evitar esgarrinxades.

Comencem a caminar per la vora del pantà -que en aquests moments i malgrat la sequera encara té força aigua- fins a l'altra riba per enfilar-nos per una pista pel Morro de l'Alzina Grossa fins a trobar el sender que ens baixarà novament a la riera de Les Llobateres.

La Riera de Llobateres pateix la sequera que fa anys assota Osona, però tot i així ens ha sorprés molt gratament doncs tot i viure molt a prop, no en teniem coneixement d'aquest entorn tant feréstec. Contrasta inicalment la verdor del bosc de ribera amb les margues grises, la terra típica de la Plana de Vic, terra que s'erosiona fàcilment i dona formes a turons i montanyetes. Més endavant la vall es va tancant fins a trobar un racó on grans pedres han caigut al mig de la riera, essent conquerides per la molsa, donant-li formes i colors fantasmagòrics.

Per arribar al salt del molí cal no badar: primer hem d'agafar el camí que s'enfila per la riba esquerra fins a mitja pujada on hi trobarem un senyal típic (montanyeta de pedres) i després deixar el camí per on veniem i agafar el corriol que comença en aquest senyal i que baixa fins el Salt. Nosaltres hem anat per la variant de baix i hem remuntat la llera de la riera que esta seca fins el salt i hem tornat per la variant de dalt que passa per la bauma fins a la senyal un altre cop. El salt és molt bonic, no té una gran altura però imaginem que quan porta aigua ha de ser espectacular. Avui només hi quedava una petita bassa d'aigua bruta.

Seguirem el camí per agafar una pista que ens portarà fins el Molí de la Codina, una edificació abandonada, les granges de La Codina i el Mas La Codina, una important i gran masia. Es en aquest punt on no hem de ficar-nos a la carretera B-433 de les Farreres sinó seguir el corriol que en portarà a la pista que hi ha a l'altra banda de la riera (Aquí cal anar amb compte doncs les marques no són gaire visibles i porten a confussió). Aquesta pista ens portarà a la carretera però només 100 metres enllà la tornem a deixar per agafar el sender que ens portarà fins a Sant Bartomeu del Grau, poble que atravessarem de dalt a baix per anar a buscar la pista que ens conduirà a la Vall i d'aquí al Pantà per una zona una mica aèrea i de mal fer en dies de gelada (es tracte de passar una de les margues per un corriol molt deficient i amb un marge molt alt).

El pantà és font de vida de peixos, aus i animals salvatges, amb una mica de sort podreu gaudir de tots ells.
Foto de la intersecció
La font de la codina en realitat és un pou
Les margues grises són unes roques que formen els turons de la Plana de Vic i agafa formes curioses per la seva fàcil erosió
Foto del Molí de la Codina
Foto del Pantà del Pont Gran o de Vilatortella
Foto de les rocques caigudes a la riera
Foto del Salt del Molí
Foto de La Vall

4 комментарийиев

• Фото Miguelesku75

Miguelesku75 18.02.2018

I have followed this trail  проверенный  View more

Fácil de seguir con las señales de PR blanco amarillo. Entorno frondoso de vegetación. Excelente.

• Фото ignasi&pilar

ignasi&pilar 18.02.2018

Gracias por tu valoración Miguelesku75 y a disfruta

• Xavimar 19.03.2018

Ahir vam fer part de la ruta, començant per Sant Bartomeu del Grau cap al Moli. Molt maca, especialment el sector del Molí de la Codina, Salt del Molí i Baumes. No la vam fer sencera, ja que ens vam entretenir molt al Salt i les Baumes i vam estar gaudint de la Riera que ara si porta força aigua. Ens vam quedar amb les ganes de baixar al gran salt que està una mica mes avall del Salt del Molí i que estava precios, però no vam trobar cap manera de baixar, suposso que es mes factible pujar desde la Riera. Ja la farem sencera un altre dia, ahir es va començar a tapar al migdia i vam decidir tornar.