mtaranda

Recorded мая 2019

1,3
2,6

Просмотрено 4 раз(а), скачено 1 раз(а)

рядом с Riells i Viabrea, Catalunya (España)

Ruta de les Cascades
Hem fet el “Camí de les cascades del torrent de Torroella” de Riells del Montseny, un itinerari que he comprovat a Wikiloc que ningú ha fet, els usuaris han penjat altres track d’aquest recorregut. Nosaltres hem seguit la descripció del llibre “Montseny 50 Indrets amb encant” d’en Jordi Longás i Chopo Garcia Die. El motiu principal de fer aquest itinerari, ha estat per no retornar per l’anada ni repetir cap tram, com la majoria dels track que he vist, és circular totalment i el retorn és fa per una vaga ombrívola, del Turó de la Torroella, per una sendera espectacular amb molta varietat d’arbrat, que finalitza al mateix punt d’inici de l’Abadia de Sant Martí de Riells.

La pujada la fem seguin les dades del llibre remuntant la riera, (ara per la dreta de la llera, ara per l’esquerra). Desprès d’un petit recorregut seguin el GR-92, creuant al principi la riera per una passarel•la de fusta, com tothom que ha seguit per aquest inici del recorregut, altres han fent aquest tram de baixada.

Itinerari: seguim de pujada la riera i creuant-la diverses vegades, (7) amb algun tram hem hagut de grimpar, per exemple per pujar a dalt del petit gorg i salt d’aigua, del Clot de l’Infern o accedir-hi al Gorg Negre. Tot el recorregut esta farcit de petits salts d’aigua i gorgs, molt bonics i espectaculars en el seu conjunt. Més amunt i a tocar del Gorg Negre, trobem el lloc anomenat Dues Rieres on convergeixen el torrent de Bernat i Vimeres. Creuant el que baixa per l’esquerra, fins a una gran roca que forma una cova oberta. Pugem uns metres per l’esquerra per creuar altra cop el torrent i agafem una sendera, que voreja el vessant de la vall que hem pujat, deixant a l’esquerra el torrent de Torroella. Seguim el camí que puja per la vaga del Turó de la Torroella i que ens porta, fins a una amplia pista que baixa fins la masia del Corralet d’en Pelegrí. Deixem enrere la masia i agafem el camí que desprès d’un revolt pronunciat, baixa recte fins l’església, final del nostre itinerari.

Cal tenir present que hi han passos molt humits i grimpades, on és molt fàcil fer alguna relliscada, recomano portar calçat adequat de muntanya, botes de canya alta i bastons, per ajudar a mantenir l’equilibri al creuar la riera.