Скачать

• Информация

• Легко следовать

• Пейзаж

Будьте первым, кто выразит признание
6 комментариев

Поделиться
418 м
294 м
7,75 км

Просмотрено 761 раз, скачано 54 раз

рядом с Rellinars, Catalunya (España)

Matinal Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

Temps real emprat caminant: 3,00 h.

Sortida circular, de 7,8 km, molt fàcil i planera, l’iniciem a l’aparcament de l’Església de Rellinars (de Sant Pere i Sant Fermi), davant del cementiri, només començar a caminar trobarem a la dreta a capella de Sant Felip Neri (1660) i la bonica masia de Les Ferreres i a l’esquerra la masia d’el Gibert de Baix.

Seguirem el nostre recorregut, cap a la dreta i uns 225 m més endavant, també a la dreta i pertanyent als arbres singulars de Sant Llorenç, podrem admirar l’Alzina surera de Rellinars.
Continuarem sempre per una pista molt ampla, a 150 m seguirem per la dreta i tot seguit (a 180 m), ens trobarem amb la font de L’Esbarzer i dels Bullidors .
A 300 m el camí es divideix i nosaltres seguirem pel de l’esquerra, continuarem i 160 m més endavant, a uns 50 m a l’esquerra fora de la pista, ens trobarem una barraca de vinya, la d’en Pere Baqué, molt ben conservada com la resta de barraques que podrem admirar en aquesta sortida.
Al tornar a la pista, uns 40 m més endavant, veurem un petit sender a la dreta que descendeix cap a la llera del Torrent de l’Esbarzer, fins un punt en el que la roca caiguda ha format una balma en la que, quan ha plogut i baixa prou aigua, es forma un curiós salt d’aigua.
Uns 130 m més endavant, a la dreta, trobarem la barraca d’en Ramon del Gibert de Baix. Anirem seguint la pista, i a uns 200 m, just al creuar el torrent de l’esbarzer, seguirem per l’esquerra passant una antiga tanca de ferro, i trobant-nos sobre el marge de la dreta la Barraca d’en Ramon, i de seguida un altre trencall on continuarem per l’esquerra, travessarem el torrent de la font del bosc, deixarem un camí a la dreta i arribarem (a 530 m de la tanca de ferro) a les runes de la Masia del Racó. on podrem admirar el que queda de la casa, una tina de vi, un pou i una comuna amb la tapa, actualment s’ha convertit en una zona d’esbarjo amb unes taules al costat de la font i les conseqüents incíviques deixalles.
Tornarem enrere, fins a la tanca de ferro, per seguir ara cap a la nostra esquerra, creuarem el torrent deixant una pista a la dreta, i a uns 600 m a l’esquerra veurem una presa d’aigua, i uns 250 m després trobarem un trencall a l’esquerra que agafarem, deixant el camí que portàvem, i que en 250 m més ens portarà fins a una gran balma en l’interior de la que hi trobarem la Font del Càntir.
Desfarem el camí fins a reprendre la pista que seguíem, i a uns 300 m ens trobarem una nova barraca i només 180 m més endavant arribarem a una altre, la Barraca de Casajoana, en aquest cas de planta quadrada i molt bonica, una mica més endavant, just a la corba en el torrent, hi ha la font de Casajoana.

En uns 500 m arribarem al Mas Casajoana, (1358), on hi podrem veure un gran safareig i uns metres més endavant un pou, actualment tancat amb una porta.

Anirem seguint la pista, sempre en baixada, a 300 m continuarem per l’esquerra i tot seguit recte, 300 m més endavant agafarem novament el de l’esquerra, continuarem recte sense deixar la pista que anem seguint i a uns 500 m, apartada del camí a la dreta, trobarem la font del Burgalers.

130 m després tornarem a agafar cap a l’esquerra, i tot seguit just al costat del camí, dins d’una mena de cova, veurem la font d’en Sala, seguirem pel camí de la dreta i passarem pel costat de la masia del Gibert de Dalt (segle XVIII, amb la capella de Sant Isidre), i en 300 m més arribarem a l’aparcament de l’església on hem deixat als cotxes.

* Barraca d'en Pere Baqué

• Фото pep.v

pep.v 5 сент. 2019 г.

Я был на этом маршруте  Посмотреть еще

Ruta molt interessant i fàcil de seguir

• Фото Xavimar

Xavimar 21 янв. 2020 г.

Я был на этом маршруте  проверенный  Посмотреть еще

Una ruta agradable, seguint el curs de diverses rieres i visitant barraques de vinya en molt bon estat de conservació. Recomano esperar a fer-la després d'èpoques de pluges per gaudir encara més de l'entorn. Em va agradar especialment la curiosa Font del Càntir.
    Gràcies per la ruta

• Xavi Vila P 12 авг. 2020 г.

Я был на этом маршруте  Посмотреть еще

Gracies per compartir! Avui 12-8-20 he fet aquesta ruta i tot i la calor he gaudit molt. Com estava tot tant sec no he pogut localitzar ni la font del Racó ni la de Casajoana però la del Càntir es espectacular. Tampoc he localitzat la dels Burgalers però just en el mateix punt a la esquerra del camí, dins el torrent sec hi havia un brollador amb molta aigua. M'imagino que quan el torrent porta aigua es difícil de veure per que el torrent hi deu passar per sobre. Ja que algunes no les he trobat he afegit a la ruta la del Ginjoler que si que rajava i està ben cuidada. Es un recorregut fácil i agraït.
    Gracies

• ADO76 6 февр. 2021 г.

Gracias por compartir y explicar tan bien el itinerario.En marzo pienso hacerla.De nuevo gracias.

Gracias por compartir y haber explicado tan bien el itinerario.En marzo pienso hacerla.Gracias

Вы можете или этот маршрут