Скачать

• Информация

• Легко следовать

• Пейзаж

Будьте первым, кто выразит признание
2 комментариев

Поделиться
586 м
310 м
15,62 км

Просмотрено 93 раз, скачано 4 раз

рядом с Rellinars, Catalunya (España)

Ruta circular realitzada el 19-09-2020.
Aquesta ruta està inspirada en la ruta penjada pel usuari de Wikiloc El_pepus. Moltes gracies per compartir. No la portava gaire preparada per que la tenia pendent doncs la idea d'avui era pujar a Castellsapera. La meteorologia em va fer canviar de plans en l'últim moment. Això va fer que no visites El Farell doncs des de lluny em va fer la impresió que estava habitat. Si feu la ruta visitieu-lo (sense entrar dins la casa) que per les fotos que he vist val la pena.
Marco dificultat moderada doncs hi ha 5 trams amb forta pendent i alguns una mica perdedors, tot hi que s'acaven trobant.
El motiu de la excursió es explorar els voltants de la riera de Mata-Rodona on veurem una masia fortificada en runes dalt d'un turó i la ermita de la Mare de Deu de la Concepció.
Com una part del camí coincideix amb el SL-C 57 que es la Ruta de la Pedra Seca afegirem al·licients propis d'aquesta ruta. Intentaré pujar-la sencera mes endavant. També farem algun petit tram del Camí Ral de Coll de Daví que antigament s'utilitzava per anar de Barcelona a Manresa.
AL·LICIENTS:
- Font dels Bugaders
- Font d'en Sala
- Font del Ginjoler
Espero que la gaudiu força

INICI-APARCAMENT ST PERE I ST FERMÍ

Дерево

ALZINA SURERA DE RELLINARS

Darrera un tancat de fusta podem veure una alzina surera impresionant

FONT DE L'ESBARZER-ELS BULLIDORS

Te 3 brolladors però segons l'època de l'any pot ser que no en ragi cap
Археологические раскопки

BARRACA D'EN PERE BAQUÉ

En la pista trobem un indicador que ens avisa del desviament cap a la barraca que està ben conservada. A la entrada te unes pedres per seure i dins te una petita llar de foc. Fins i tot té una finestra.
Водопад

SALT D'AIGUA

Si pel torrent baixa aigua podrem observar un fantastic salt d'aigua.
Археологические раскопки

BARRACA D'EN RAMON DEL GIBERT DE BAIX

Al camí trobem un indicador i de seguida trobarem la barraca.
Перекресток

AGAFEM CORRIOL DE LA ESQUERRA

Atenció no ens el passem!. Abandonem la còmode pista i entrem en un corriol força costerut que ens durà a la carena.

COLL DE GIPÓ 530m

Arribem a la carena i podem respirar una mica. El corriol era costerut de coll...! Afegeixo fotos del corriol cap al camí i a l'inrevés dons el corriol no està marcat ni amb una trista fita i es facil saltar-se'l si la ruta es fes a la inversa. Les vistes han de ser precioses però a mi m'ha baixat la boira... Girem a la dreta i ens unim al Camí Ral de Coll de Daví un tram molt petitet.
Перекресток

ATENCIO! CORRIOL A LA DRETA

Està a la primera corva del camí de carro que acabem d'agafar. Aquest corriol ens durà a la riera de Mata-Rodona. Es un tram una mica perdedor en algun punt, sobretot a la part del tallafoc del tendal elèctric. Jo tenia boira però segur que fa una estona que es pot veure El Farell dalt de tot de la muntanya del davant. Mentre baixem a la riera també podrem veure el camí que haurem d'agafar per pujar a El Farell.

CORRIOL COSTERUT!

Adjunto una foto on podem veure el tram que acabem de pujar amb la riera al fons i una altre del vesant per on em baixat a la riera. Desde la torre elèctrica em baixat per la carena fent una ziga-zaga per salvar el desnivell.
Дерево

ALZINA DELS PENITENTS

Espectacular alzina! Quants anys tindrà?
Памятник

EL FARELL

Masia en runes dalt d'un puig. Degut a un malentes jo no la vaig visitar doncs pensava que hi vivia gent però està en runes i hi ha un cartell que avisa que es perillos entrar-hi.

VISTES A EL FARELL

MONTSERRAT TREIENT EL NAS

Podem veure com Montserrat ensenya les seves agulles mes altes per sobre la serra que haurem de tornar a travessar.
Храмовая архитектура

ERMITA MARE DE DEU DE LA CONCEPCIÓ

Arribem a aquesta petita ermita dedicada a la Mare de Deu de la Concepció. Des d'allà podem veure la casa de Mata-Rodona. Darrera la ermita surt un corriol en forta baixada i força perdedor marcat en algun punt per alguna fita. La idea es baixar al fons de la riera i el corriol l'anirem trobant i perdent durant la baixada.
Река

RIERA DE MATA-RODONA

FONT DEL PRESSEGUER

Marcada per una fita i mig amagada per la vegetació trobem aquesta fantàstica font! (El presseguer no l'he vist per enlloc)

CAP A MUNT!

Ens queda l'última pujada de la ruta i deu ni do! Es un petit tram però puja sense descans i amb força desnivell

VISTES A EL FARELL I MATA-RODONA

Si, si. D'allà venim!
Памятник

SAFAREIG DE CASAJOANA

Arribem a Casajoana i el primer que veiem es el safareig al costat d'una gran bassa

VISTES A LA FORADADA I EL CAVALL BERNAT

FONT DELS BUGADERS

Si el torrent baixa sec sentirem l'aigua des de la pista. Es increible l'aigua que surt estant tot tan sec

FONT D'EN SALA

La font no la vaig veure pero si hi ha una bassa. La vegetació està invaint aquest bell indret

FONT DEL GINJOLER

Per refrescar-nos abans d'arribar al cotxe. Una bonica font i ben cuidada.
Парковка

FINAL-APARCAMENT

2 комментариев

• Фото Agata

Agata 28 февр. 2021 г.

Я был на этом маршруте  Посмотреть еще

Información muy completa en los waypoints y puntos que podrían haber sido perdedores. Muy interesantes los edificios.
    He usado la ruta como base para hacer un recorrido un poco más largo y me ha parecido muy buen track. Gracias por compartir!

• Xavi Vila P 1 мар. 2021 г.

Muchas gracias Agata! Me alegro mucho que os haya servido!

Вы можете или этот маршрут