Время  5 часов 50 минут

Координаты 1358

Uploaded 24 февраля 2019 г.

Recorded февраля 2019

2,6
5,2

Просмотрено 70 раз(а), скачено 4 раз(а)

рядом с  Castellar del Riu, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per la comarca del Berguedà.

Sortida i arribada de la ruta, des de l´estació d’esquí de Rasos de Peguera.

Sortim del aparcament del collet de Catllerí i seguim la carretera que baixa a Berga, desprès de pocs metres i passat un tancat pel bestiar agafem a l´esquerra una pista forestal que puja suaument direcció Sud, en poca estona tenim un bonic mirador al Cogulló d´Estela, seguim la pista fins a uns prats on agafem a la dreta i pugem a un repetidor i a la Torreta dels Enginyers, des d´aquí tenim un preciós mirador. Girem en direcció Nord i en pocs metres agafem, en direcció Sud, un corriol amb forta baixada fins a una cruïlla, agafem a l´esquerra i pugem al Roc d´Uró, trobem un cable per ajudar-nos a superar un tram més dret, arribem al cim on trobem també boniques vistes. Retornem uns metres fins a la cruïlla, seguim a l´esquerra i baixem en direcció al Cogulló d´Estela, passem per les fonts del Porró i de la Constança de Puigventós, es troben una al costat de l´altre i avui rajant totes dues. Baixem uns metres més al coll i la font d´Estela, aquesta font esta seca i mig abandonada, seguint en direcció Sud comencem a pujar dalt el Cogulló d´Estela, també hi trobem un cable per ajudar a superar un tram més dret, arribem dalt el cim on també gaudim d´un bonic mirador. Retornem pel mateix camí de baixada fins a una cruïlla, seguim a la dreta uns metres per agafar poc desprès un camí a la nostra esquerra, seguim per terreny força planer creuant bonics prats i boscos de pi fins a la Font de Tagast, davant mateix de la font hi ha un petit aixopluc on recullen les aigües. Continuem, ara de pujada, en direcció Nord, en poca estona el camí gira a l´esquerra direcció Ponent i arribem al coll i a la bassa de Tagast, pugem uns metres més i seguint la mateixa direcció arribem al gran i bonic Pla de l´Orri i a la collada dels Rasets, seguint per bonics prats passem per la Bassa de Les Fontetes, els Rasos de Baix i el cim del Pedró, trobem dos pals indicadors i arribem a un mirador amb boniques vistes a la Serra del Verd, el Cadí, la Roca del Ferrús, la Gallina Pelada i la Serra d´Ensija. Seguim ara per la dreta i baixem al coll de La Creu del Cabrer. Ara ja en poca estona, seguint en direcció Ponent i per bon camí arribem al aparcament dels Rasos on acabem la ruta.

Ruta variada de poca llargada i poc desnivell però entretinguda, de pujades i baixades. No té cap dificultat rellevant, excepte, si el terreny es troba mullat o nevat, aleshores, la pujada i baixada del Roc d´Uró i el Cogulló d´Estela pot ser delicat. Durant la ruta podem gaudir de molt boniques vistes, des dels Pirineus fins al Montseny i Montserrat. També trobem grans i bonics prats i boscos de pi.