Moving time  2 часов 53 минут

Время  4 часов 17 минут

Координаты 1713

Uploaded 1 октября 2019 г.

Recorded октября 2019

2,4
4,7

Просмотрено 46 раз(а), скачено 5 раз(а)

рядом с Saint-Mamet, Occitanie (France)

Des de Luchon agafem la D-125 i abans del pont de Ravi ens desviem a la dreta, hem estat de sort, perquè fan obres i tanquen la carretera a estones, ara està oberta i podem passar. Arribem al Auberg on aparquem per iniciar la ruta en aquesta bonica vall tancada per parets verticals que formen el circ de Cabrioules.
Creuem el Lys per un pont i ens dirigim cap al bosc de Lits de Garian, trobem els cartells informatius de les rutes 40 i 41 ( als llacs ) seguim aquest sender que puja tot fent llaçades s’endinsa a una espectacular fageda, quan el bosc s’aclareix arribem al prat d’Artigue, hi ha les restes de la cabana de l’Artigue. Nosaltres continuem pujant seguint el curs del Houradade que ens ofereix diferents cascades, com la de Calahoure i la de la Coume. Arribem a la cabana de la Coume i a la font del mateix nom on hi ha el desviament cap al llacs ( verd, blau) o cap al Coll de Pinata, nosaltres decidim tornar.
Baixem pel mateix sender fins al prat d’Artigue on hi ha el pal indicatiu cap a la Gouffre d’Enfer, entrem al bosc de Suberlenc, en lleugera baixada per aquesta humida fageda arribem a una passarel.la de ferro, força antiga que ens permet creuar la Houradade, que passa uns metres per sota.
Continuem cap al sender 43 pel mig d’aquest frondós bosc de faig i avets, amb roques cobertes de molsa. Arribem al mirador de la cascada de l’Infern un dels salts d’aigua més alts del Pirineu, d’uns 70 m, el pas de l’aigua a anat tallant la roca en una esquerda impressionant, la Gouffre d’Enfer, desprès pugem al bonic pont de pedra per acabar de contemplar aquest salt d’aigua en tota la seva immensitat. Descendim cap a la central elèctrica per admirar la cascada des del seu peu. Per últim anem a veure la cascada du Coeur al riu Houradade i retorn al cotxe.