Moving time  2 часов 25 минут

Recorded июля 2018

2,5
5,0

Просмотрено 139 раз(а), скачено 14 раз(а)

рядом с  Picamoíxons, Catalunya (España)

Sortida curta i fàcil, ideal per fer en aquests mesos d’estiu en els que quan la calor comença a apretar un ja pot ser a casa havent completat aquesta ruta que ens portarà a visitar un bonic 100 Cims, el Puigcabrer.

Vàrem sortir de Picamoixons seguint una pista asfaltada durant uns 2km. La resta de la caminada es va fer per pista o per corriols que estàn en molt bon estat, excepte l’últim 1,5 km. en que vam enllaçar amb el camí que haviem fet al sortir de Picamoixos, es a dir amb un troç del tram asfaltat.

A mi em van agradar sobretot el tram que va des de l’altura del Turó del Mas de Ràfols fins a l’altura del Turó del Mas de Ginjol en es gaudeiix de vistes molt maques, un tram de la Carretera dels Moros ( que no es 7na carretera sino una pista de terra) en que es veu el Coll de la Sivina, el Puigcabrer i el corriol que permet pujar des del coll fins al cim i a la seva Torre d’en Petrol, les vistes des del Puigcabrer i la baixada, una mica vertiginosa, però divertida que hi ha des del cim fins que es torna a enllaçar amb la Carretera dels Moros.

Per aquells a qui agraden les barraques de pedra en sec i els marges de pedra seca, aquesta sortida els hi permeterà gaudir d’un bon grapat de les dues construccions. Algunes de les barraques estàn en molt bn estat de conservació i tenen una dorma quadrada, que es ben diferent a la que la gent del Penedès estem acostumats a veure a la nostra comarca. A casa nostre son rodones i aqui son quadrades i les portes tampoc segueixen el mateix estil. Es curiós de veure com separats com estem tant pocs quilómetres hi hagi tantes diferències en aquestes construccions.
  • Фото Primers metres
  • Фото Font del Poetò
  • Фото Continuem per asfalt
  • Фото Recte
Agafem aquesta pista
  • Фото Amunt
Comencem a pujar però sense cap dificultat especial
  • Фото Vistes i cami
La tercera fotografia mostra l’estat del camí en aquesta zona
  • Фото Vistes
Estem a la zona del Turò del Mas de Ginjol, que es pot veure a la segona fotografia. Les vistes son realment boniques en aquesta zona
  • Фото Vista i cami ( Carretera dels Moros)
  • Фото El cim
Al fons de la fotografia es pot aprecia la Torre d’en Petrol al cim del Puigcabrer
  • Фото Vista i dreta deixant pista
Agafem aquest corriol al Coll de la Sivina, corriol que ens portarà fins al cim del Puigcabrer
  • Фото Amunt
Pujant de valent cap al Puigcabrer
  • Фото Torre d’en Petrol
Queden pocs metres per arribar al cim del Puigcabrer i ja podem veure la Torre d’en Petrol
  • Фото Torre d’en Petrol al cim del Puigcabrer
  • Фото Avall
Comencem a baixar. Corriol amb una forta pendent
  • Фото Barraca de pedra en sec
Una de les barraques que trobarem baixant del Puigcabrer
  • Фото Avall
Seguim baixant amb una bona pendent
  • Фото Entrem carretera dels moros
  • Фото Barraca de pedra en sec
Una barraca més.
  • Фото Barraca
Més barraques
  • Фото Esquerra
Aqui girem a l’esquerra. Es una zona amb molts marges de pedra en sec
  • Фото Barraca
L’última barraca que vam veure. Aquesta es la més malmesa
  • Фото Entrant a pista asfaltada
Aqui enllacem amb el tram que haviem fet al començar a caminar. Ara farem el recorregut a la inversa, camí de P8camoixons