JMSALVAT

Время  4 часов 56 минут

Координаты 1302

Uploaded 6 декабря 2017 г.

Recorded декабря 2017

3,0
6,1

Просмотрено 165 раз(а), скачено 9 раз(а)

рядом с  Prenafeta, Catalunya (España)

Avui el recorregut l’hem fet per la Serra de Miramar, una zona propera i crec que no massa coneguda, en la que es troben indrets i senders força interessants i panoràmics. L’he qualificat com a moderat, degut a que a les carenes del Tossal Gros i Serra Carbonaria hi ha alguns passos tècnics en els que ocasionalment es pot posar alguna ma. Fàcil per a persones habituades a caminar per la muntanya.

Per fer-lo ens hem anat al poble de Prenafeta en el que hem deixat el cotxe, a l’aparcament que es troba a l’esquerra uns metres abans d’arribar al punt on s’acaba la carretera. Comencem a caminar, pujant direcció al Castell i aviat arribem al camí pel que transcorre el GR7 (WP 1), el seguim per l’esquerra durant una bona estona, direcció a l’Era del Caterí i Vallespinosa, anem trobant algunes senyalitzacions i encreuaments, passem pel costat de la Font del Bou (sense aigua) i arribem a un nou encreuament senyalitzat (WP 2), deixem la pista i anem a la dreta pel còmode i bonic sender que transcorre pel Bosc del Rector. Arriben a una nova pista, on anem a l’esquerra fins el proper Coll de Coloma (WP 4), anem a la dreta, on agafem un desdibuixat i tècnic corriol que va pujant per la carena i ens porta fins al cim del Tossal Gros, oferint-nos tota l’estona unes vistes espectaculars, de l’Alt Camp per un costat i de la Conca de Barbera per l’altra, gaudim del cim i tornem enrere un metres fins a trobar una fita que ens indica el sender, que agafem a l’esquerra i que en forta baixada ens porta a la Planota del Faló. Seguim pel camí de l’esquerra fins arribar a la Font de Sant Salvador, d’on a la dreta surt un sender no senyalitzat que porta a les restes del Castell de Prenafeta (WP 5), hi pugem i tornem enrere per trencar pel costat de les ruïnes de l’Ermita de Sant Salvador (WP 6) i baixar direcció a Prenafeta, fins a trobar un nou encreuament senyalitzat, anem a l’esquerra pujant pel GR 7.8, passem pel costat d’un pou de gel i arribem al Coll de Prenafeta (WP 8), el sender es transforma en un camí mes ample, el seguim direcció a Figuerola fins que en arribar a un nou encreuament senyalitzat (WP 9), girem a la dreta direcció a Miramar. Anem seguin el GR 7.8 fins arribar a l’encreuament de l’estret de Ferrús (WP 10), on el deixem per anar a la dreta, el sender va pujant fort per una zona obaga, molt maca i amb força vegetació, fins que arriba a una placeta, ja a tocar de la Serra Carbonaria, on entronquen diferents camins (WP 11). Anem a la dreta, per seguir l’espectacular i tècnic corriol que en continuades puges i baixes va carenejant per tota la Serra (Espectaculars també les vistes que es gaudeixen, principalment les de la plana de Montblanc). Arribem a una fita (WP 12), on el corriol es bifurca, deixem la carena per anar a la dreta, transcorreguts uns metres de baixada arribem al sender que puja dels Estrets de Ferrús, anem a l’esquerra, el sender transcorre per una zona còmode i amb bona vegetació, que va a trobar el GR 7.8, prop de l’encreuament amb el sender pel que hem baixat abans de Sant Salvador. Seguim a l’esquerra, el sender va baixant fins a trobar de nou el GR 7, d’on baixem fins arribar al cotxe, pel mateix sender pel que hem començat el recorregut.