Moving time  2 часов 15 минут

Время  4 часов 35 минут

Координаты 1571

Uploaded 22 августа 2019 г.

Recorded августа 2019

2,3
4,6

Просмотрено 61 раз(а), скачено 1 раз(а)

рядом с Port del Comte, Catalunya (España)

Caminada al Pedró dels Quatre Batlles (2.386,5 m) i la Tossa Pelada (2.379 m), els dos cims més alts del Solsonès) amb sortida i arribada al que queda del refugi de la Bófia en el pla de Bacies, on hi hem anat en cotxe des de Solsona.

El 21 d’agost del 2018 vam pujar al Padró dels Quatre Batlles des de l’aparcament de l’Estivella, passat un any ho hem volgut repetir des del Prat de Bacies.

Esperem poder-hi pujar de nou l’any que ve.

Refugi de la Bòfia

Pujada al vulturó

Hem començat a pujar seguint el camí que està perfectament indicat, el camí es bo (considerant que estem a alta muntanya) i és fàcil de seguir. El pendent és molt pronunciat, doncs passem directament de la cota 2000 a la 2300.

Mirador al Montnou

Mentre pugem, i havent deixat enrere el bosc de pi negre, tenim a l’esquerra unes impresionants vistes del Montnou i d’Odèn. Val la pena aturar-s’hi per contemplar-ho i per deixar descansar les cames.

En vista del Pedró

La pujada acaba a l’arribar a la carena del Vulturó (el cim el farem a la tornada), ja veiem el cim del Padró dels Quatre Batlles, amb la Coma de la Comtessa en mig.
фото

El Pedró dels Quatre Batlles (2.386,5 m)

Hem fet el cim! L’esforç val la pena. L’aire és fred i fa vent, ens hem hagut d’arrasserar darrere de la paret de pedra per esmorzar. Hem firmat a la llibreta. El seu nom fa referència al fet que allà hi conflueixen quatre termes municipals: els d'Odèn (SW) i la Coma i la Pedra (SE i E) del Solsonès i els de Fígols i Alinyà (W) i la Vansa i Fórnols (N i NE) de l'Alt Urgell. I un pedró és el nom amb què es designava la pedra o el munt de pedres que es posaven per a indicar els límits d'un terme o d'una finca.

La Tossa Pelada (2.379 m)

Hem continuat fins fer el cim de la Tossa Pelada, on hem pogut gaudir de les vistes de la vall de Lavansa i de la serralada del Pirineu, des de l’Aneto fins al Perfraforca, amb tots els pics que hi ha entre mig.
фото

Onades de prat entre les Comes de la Comtessa i de la Estivella.

De tornada de la Tossa Pelada, hem buscat el canvi d’aigües entre la Coma de la Comtessa i la de la Estivella, que connecta el Padró dels Quatre Batlles i el Vulturó. En aquest trajecte hem pogut veure com corria i pasturava un ramat d’isards. També ens ha agradat molt la forma d’arc que te l’herba en aquest indret. El vent fa onades de prat.

El Vulturó o Tossa de la Compessa (2.348,9 m)

El Vulturó, anomenat també la Tossa de la Comtessa, és un cim de la serra del Port del Comte que assoleix els 2.348,9 m d'altitud. S'aixeca 582 m al sud del Pedró dels Quatre Batlles quedant separat d'ell per la Coma de la Comtessa. Aquesta externalitat de la carena principal de la serralada fa que aquest cim sigui, conjuntament amb el Tossal de l'Estivella, el que tingui més aparença de pic de tots els cinc que conformen la serralada. El cim del Vulturó fa de partió entre els termes municipals de la Coma i la Pedra (a l'est) i Odèn (a l'oest). No s’ha de confondre amb el Vulturó del Cadí, també anomenat Puig de la Canal Baridana, de 2.649 metres, és el cim més alt de la serra del Cadí i del Prepirineu català.

Vistes al Prat de Bacies

Tornem cap al punt de sortida. La intenció inicial era baixar fins el Coll de Tancalaporta, però per la nostra condició física i per esquivar camí de tartera, hem decidit tornar pel mateix camí, que coneixem bé i és bo. El camí de tornada ens regala unes molt bones vistes del Prat de Bacies, la Serra de Querol i de les Morreres.

Vista del pantà de Sant Ponç

Hem marcat aquest punt per la sorprenent vista del pantà de San Ponç. Sembla que està més alt del que pertocaria, pot ser un efecte òptic del núvol que hi ha per sobre. Quan hi tornem ha passar ens ho tornarem a mirar.

Monument a Pauet Serra Forn

L'any 1977 fan aquest monument al Pauet Serra Forn com a pioner d'aquesta muntanya. Febrer de 1941 Es crea la Comissió Gestora del CLUB ESQUI PORT DEL COMTE-SOLSONA El seu domicili provisional és al Cafè Ateneu El president de la Comissió Gestora es Pau Serra Forn “Pauet” i els vocals son Angelita Bertran, Camilo Call, Florenci Mosella, Maria Pera i Ignasi Font. Dècada dels 50 En Pau Serra Forn “Pauet”, compra la muntanya del Port del Compte als ducs de Medinaceli que en aquell moment eren els propietaris també del Castellvell. http://www.clubesquisolsona.net/club/historia/