Время  5 часов 45 минут

Recorded марта 2015

3,7
7,5

Просмотрено 3296 раз(а), скачено 331 раз(а)

рядом с  Bellavista, Catalunya (España)

El començament d’aquesta ruta circular és al carrer Heidegger de la urbanització Bellavista de Palau-saverdera.
Deixem enrere la urbanització de Bellavista en direcció al Mas Fumats (Roses). A la part de dalt de la urbanització comença el corriol que s’enfila a la Serra de Rodes.
Seguim un bonic camí, perfectament marcat amb color groc, guanyant ràpidament alçada, les vistes són impressionats. Seguint pel cim de la carena podem gaudir d’ unes excel•lents vistes del golf de Roses, l'Alt Empordà, El cap de Creus, Selva de Mar i Port de la Selva.
Continuem fins el cim de Sant Salvador Saverdera (682 m), punt més alt de la serra de Rodes on hi ha un vèrtex geodèsic. Des d'aquest punt, la vista sobre les ruïnes del castell de Sant Salvador (670 m.) les tenim al davant . Continuem per la carena baixant i pujant i en pocs minuts arribem al Castell de Sant Salvador Verdera; la fortalesa és un castell roquer que en el seu temps devia ser inexpugnable (documentat l’any 904).
Seguim baixant el camí fins el monestir de Sant Pere de Roda (o de Rodes ). Fou aquest un monestir benedictí de l’antic comtat d’Empúries, dins els límits del bisbat de Girona, situat a l’actual terme municipal del Port de la Selva (Alt Empordà).
Continuant arribem a les restes del poble medieval de Santa Creu de Rodes, entre les quals destaca l'església de Santa Helena de Rodes que és un meravellós edifici preromànic.
Continuem fins el Mas Ventós, és un mas en ruïnes que actualment està condicionat com a àrea recreativa i de descans. Des d'aquest mas es té una gran vista sobre la plana empordanesa i de la badia de Roses.
Seguim per una pista molt planera que ens porta fins l’ermita de Sant Onofre, d'un immaculat color blanc. Tant l'ermita com el refugi normalment estan tancats.
Baixant per un corriol i passant pels castanyers d'en Mateu arribem a una cruïlla i seguim a mà esquerra per fer l’itinerari Megalític de Fontasia.
Els monuments megalítics que anirem trobant, per odre, són els següents: Dolmen de la Fontasia. Paradolmen d’en Puet . Mehir d’en Pouet. Paradolmen d'en Pouet I. Dolmen dels escalons d’en Poet.
Seguim fins la pista que porta al cim de la Urbanització Bellavista i d’ aquí al cotxe, donant per acabada la entretinguda ruta.
Salut i bona caminada.

Barraca
Castell de Sant Salvador de Verdera (670m)
Cruïlla itinerari Magalític Fontasia

4 комментарийиев

• Фото peremagria

peremagria 09.03.2015

Una sortida que en principi es recomanable per a tota la família, i on el caminant quedarà bocabadat a cada pas, no donant abast en girar la vista a l’esquerra per admirar amb tota la seva grandesa el golf de Roses, i a la dreta la visió del Cap de Creus amb els pobles de Port de la Selva i Selva de Mar. A mesura que hom s’acosta al Castell de St. Salvador, s’adona del que va ser en temps passats aquell indret ubicat en una posició del tot privilegiada. Més endavant, i ja baixant, el conjunt del Monestir de Rodes no deixa indiferent a ningú, podent-ne visitar les diverses dependències i seguir després d’una breu passejada a l’església i poble de Sta. Helena, que aquí si que val la pena asseure’s a la part alta on la ment et trasllada automàticament a segles enrere. La baixada cap a Palau Saverdera la fem tot visitant l’ermita de St. Onofre i passant pels diversos monuments megalítics que al llarg del camí trobarem degudament senyalitzats amb un complerta informació a cada un.
    Salut i bones caminades !!!
    [email protected]

• Фото JEP BOIX

JEP BOIX 10.03.2015

Molt bona descripció de la caminada. Qualsevol que la llegeixi tindrà ganes de fer-la.Gràcies per la teva valoració. Salut

• Фото Baró Flamicell

Baró Flamicell 14.01.2018

Fantàstica ruta...gràcies per compartir-la. Molta fred i vent la part de la carena, peró la ruta s'ho val...

• Фото dolmen_jordi

dolmen_jordi 02.02.2019

Mol bona ruta, mol recomendable!