Manel_49

Время  2 часов 56 минут

Координаты 942

Uploaded 6 апреля 2016 г.

Recorded апреля 2016

2,5
5,1

Просмотрено 2234 раз(а), скачено 51 раз(а)

рядом с  la Canya, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ
És una sortida fàcil, un passeig per les serres d'Aiguanegra i de Molera. Els principals atractius són:

• L'entorn del volcà d'Aiguanegra.

• Les vistes espectaculars que es veuen des del volcà: La Vall de Bianya, Pirineu, Alta Garrotxa i Serra Transversal (Puigsacalm...) .

• Boscos d'aulines preciosos.

NOTES SOBRE LA SORTIDA

• Hem deixat el cotxe a la bora de Can Grill. Mireu el plànol de com arribar-hi. Des d'Olot s'ha d'agafar la carretera de la Canya, es gira a la dreta en l'últim carrer abans d'arribar a la rotonda de la Canya, i immediatament a l'esquerra, abans d'arribar a la primera corba. El camí passa per sota l'autovia, creua el Fluvià, i passa pel costat de can Pixola

• Trobem indicacions verdes i blanques que porten cap al volcà. Nosaltres les hem seguit de forma intermitent.

• Arribem a can Caire on trobem un camí de terra ample que ens portaria cap al Pla de Sant Cosme de Begudà. El deixem a la dreta.

• Arribem a una casa que estan restaurant i que es troba a la zona de l'Aulina on n'hi ha varies.

• Passem una palanca. Seguim i arribem on hi ha un bus alemany de color carbassa. Aquest és una cruïlla de camins. El de més a la dreta puja a cal Xicot on trobem un camí ample que va a connectar amb el que hem trobat a can Caire. El segon també ample va cap al Collet de Guixer i d'aquí també es pot empalmar amb el camí que ve de can Caire. El tercer camí és el d'Itinerannia que baixa cap a can Bac, després hi anirem, s'agafa just al costat d'una torre elèctrica. El quart camí va cap a can Aiguanegra, és el que agafem.

• Abans d'arribar a can Cairat trobem un pal que ens indica direcció a Begudà i Sant Joan les Fonts. No l'agafem, ens quedem amb el dubte de si passa a la bora del volcà de Claperols.

• Passant pel costat de can Cairat arribem al volcà d'Aiguanegra. Només té 595 metres i tal com dèiem a la introducció té unes vistes espectaculars.

• Baixem per un camí marcat molt directe i passem per uns boscos d'aulines preciosos, trobem una font, veiem a la dreta una casa enorme, és la que hem vist al pujar que estan restaurant.

• Arribem a la bora de la palanca que ja havíem passat de pujada. Tornem el bus alemany i ara seguint el camí d'itinerannia ens arribem a can Bac i el pla. Anem fins a la carretera d'Olot a Begudà, donem mitja volta i tornem a la sortida.

PLA TOPOGRÀFIC DE LA RUTA

VISTA DE LA VALL DE BIANYA DES DEL VOLCÀ D'AIGUANEGRA

Una de les bones vistes que hem gaudit des del Volcà d'Aiguanegra és el de la Vall de Bianya.

GRAU DE DIFICULTAT

L'índex de dificultat IBP (veure INDEX IBP) dóna un valor de: 45. En podeu veure els detalls a: Anàlisis complert de la ruta

PRESENTACIÓ DE FOTOGRAFIES

Polsa aquí per veure la presentació de les fotografies