2,5
4,9

Просмотрено 28 раз(а), скачено 2 раз(а)

рядом с Montesquiu, Catalunya (España)

Iniciem la ruta des de el pàrquing del Parc del Castell de Montesquiu seguint les indicacions cap al Castell de Besora pel SL-C 129.
La pista principal ens porta fins al pla del Revell; aquí deixem la pista i seguim pel sender de la dreta fins a les restes de la casa del Revell. Passem per davant de la cabanya i continuem caminant seguint els pals indicadors fins que trobem de nou el camí ben fressat que baixa a la nostra dreta. Seguint aquest sender, arribem al collet de la Mongia. És un pas de pedra marga que uneix el pla del Revell amb el turó que custodia les restes del castell de Besora. Passem el coll i seguim pel camí ben marcat que passa a l'esquerra per la baga de la muntanya. Abans d'arribar a la casa del Pla, a la dreta i ven senyalitzar, amb alguna fita, cartells als arbres i pintura blanca i verda, (colors que corresponen als SL-C) s'enfila un sender que ens condueix fins al castell de Besora. Sobre una plataforma a uns 1.080 m d'alçada, trobarem les restes d'aquest castell i de l'església romànica de Santa Maria. Desfem el camí per el que hem pujat al castell fins a prop de la casa del Pla, i un cop a baix seguim la pista que queda per sota el sender per on hem vingut, (esta marcar amb colors del sender) el camí torna per l'obaga i ens portarà just a la bassa que hem passat a l’inicia del recorregut. En aquest tram passarem per un bosc mixt de roure i faig.