Время  5 часов 15 минут

Координаты 1880

Uploaded 24 октября 2017 г.

Recorded октября 2017

2,8
5,5

Просмотрено 770 раз(а), скачено 45 раз(а)

рядом с  Mieres, Catalunya (España)

Aquest itinerari l´hem fet tot passant per camins usats antigament per transportar el carbó que es feia a la serra de Finestres, i que en matxos carregats amb els sarrions plens es portava fins a Mieres. Aquí el carregaven en camions per distribuir-lo per la comarca.
Casa rural de Can Salavia.
Al mateix moment que trobem el cartell indicatiu, girem 45 graus a la dreta i pugem un corriol força de mal (podem veure una marca)veure entremig del fullatge, per anar a trobar la pista/camí que va a Finestres i Santa Maria del Freixe.
Santa Maria del Freixe era l´antiga església parroquial rural i actualment està una mica abandonada. El seu origen és romànic, malgrat que es troba molt modificada i ampliada, presentant la porta d´ingrés al templa sota la finestra de l´absis semicircular. Al costat nord hi ha adossada la sagristia i el campanar de torra de secció rectangular amb teular a dues aigües aixecats com a cos separat del temple, per bé que s´hi troba adossat per mitjà d´altres addiccions. Va conservar un interessant encenser romànic el qual es guarda al Museu Diocesà de Girona. El nom del lloc ve esmentat en el pretèrit com " Fraxino ", però les referències documentals de l´església fins ara conegudes no són anteriors al segla XIV. L´any 1362 se l´anomena " Sante Marie de Fraxino " i Sacta Maria de Freixe " quan, l´any 1392, el rei Joan i de Catalunya-Aragó va vendre la jurisdicció de la parròquia a Hug de Santa Pau. Informació procedent de Viquipèdia.
Mieres: poble de la comarca de la Garrotxa amb una població de 317 hab. (2016).