lorri

Время  4 часов 31 минут

Координаты 1218

Uploaded 27 сентября 2015 г.

Recorded сентября 2015

3,3
6,6

Просмотрено 1148 раз(а), скачено 46 раз(а)

рядом с Anglès, Catalunya (España)

Ruta senzilla per passar una estona agradable al matí que surt de sota l'escola Pompeu Fabra d'Anglès i per drecera es dirigeix a l'avinguda de Santiago Rusiñol i segueix pels carrers asfaltats de Santa Bàrbara, de Gironella i del Puigbell, des d'on s'endinsa al bosc per les dreceres que segueixen els senyals blanc-i-vermells del GR.

Sense pèrdua i sempre molt ben senyalitzat va pujant per pinedes, castanyers i alzinars fins a Bellveí. El camí travessa la castanyeda de Bellveí i abans d'agafar la drecera que va a la font dels Gossos segueix la carretera que puja al Pla de Llancers fins que en un revolt de noranta graus a la dreta s'hi veu una pista petita que continua recta. Cal agafar-la i de seguida enfilar-se per una drecera que puja convençuda fins poc abans del Pla de Llancers, on una magnífica sureda espera els excursionistes.

Des del Pla de Llancers surten una teranyina de camins; cal agafar el que va a l'esquerra i quan es bifurca, el que puja seriós per la dreta. Dreta amunt, en un tres i no res, es troba una drecera que sense pèrdua puja ara planera, ara molt dreta fins a l'ermita de Santa Bàrbara situada en el cim del mateix nom (864,1 m).

Ara la ruta baixa per la Serra de Santa Bàrbara i sempre cal seguir els senyals que sense pèrdua porten per pista, majoritàriament a l'ermita de Sant Amanç. El camí de baixada està molt ben senyalitzat. No hi ha cap possibilitat de pèrdua fins a Sant Amanç.

I des de Sant Amanç cal agafar un corriol que surt a l'esquerra de l'ermita i que aviat es transforma en una pista que arriba a Anglès per la carretera de Can Murtra, els camps de Rissec, els camps de les Mines del Sant Pare i, finalment, pels camps de la Pedrosa (uns avellaners extensos). Passats aquests avellaners s'arriba a l'asfalt anglesenc pel carrer de les Escoles, gairebé al final del qual, hi ha l'inici i l'acabament d'aquesta caminada.

La ruta és senzilla i no té cap altre secret que les vistes a l'Empordà des de Santa Bàrbara, una ermita molt ben restaurada; però en un cim on la natura evita més vistes. Tanmateix, és una ruta per fer sempre que es tingui poc temps per anar a caminar i que val molt la pena.

Els Senyderistes ilusos esperem que us animeu a fer aquesta ruta com ens vam animar nosaltres i que us ho passeu tan bé com ens ho vam passar nosaltres!