Moving time  3 часов 41 минут

Recorded июля 2019

2,8
5,5

Просмотрено 72 раз(а), скачено 6 раз(а)

рядом с la Menera, Occitanie (France)

Para visitar las Torres de Cabrenç nos tenemos que trasladar al pueblecito francés de La Menera, rodeado por las montañas de los Pirineos, al norte del Comanegra, pueblo agrícola, turístico, de casas construidas con roca rosada y argamasa blanca, pueblo donde en las puertas de su cementerio, un monumento de grandes columnas conmemoran a los caídos en las dos guerras mundiales, en su interior vemos un espacio rodeado de nichos, y en el centro sepulturas en el suelo, en contacto con la tierra, tierra de la Catalunya Norte, la que dos imperios mercenarios se repartieron, cuando artos de guerras, conflictos religiosos, y asfixiadas sus economías, buscaron un tratado donde ambos salieran victoriosos, quedando la tierra fragmentada y las gentes sin lengua. A la entrada de esta comuna francesa, se encuentra el Ayuntamiento, allí, dejando un carnet de identidad, nos dejaran las llaves para visitar la primera torre, torre de las Senyals, situada a 1291 metros de altura, que los reyes de Mallorca construyeron para avisar de posibles ataques, formando una red con sus homologas las torre Mir, la del Cos y la Batera. Llegamos a ella subiendo por la calle de Can Menut usando unas senda que entre cortan el camino, al que dejaremos al cabo de pocos metros para subir directamente por sendero hacia las Estanauses, Coll del Balladou, Coll de Astanauses, recorrido sombrío pues vamos bajo un bosque de Hayas y coníferas cuando tomamos mas altura , en la base de la torre hay una zona de picnic, subimos a ella por una escalera de madera, y desde esta atalaya podemos observar un paisaje formidable, sobre en Canigo y Pirineos orientales, antes de llegar al castillo visitamos la Torre Central esta sobre un peñasco a 1310 metros de altura, de forma hexagonal y con varias edificaciones en sus proximidades, a sus espaldas en un recinto amuralladlo esta el castillo, y los restos de la Iglesia de Sant Miquel, frontera entre Serrallonga y La Menera, comarca del Vallespir, trono de la Baronia de Cabrenç, residencia de los condes de Besalu en esta comarca, fue ordenado volar por el año 1670 por el marqués de Vauban en represalia por la revuelta de los Angelets de la Terra, la montaña esta en el listado de las cien cimas, con una altura de 1342 metros sobre el nivel del mar. La bajada del castillo se hace por una senda sombría continuada hasta en Pla del Castell, allí dejamos las señales amarillo-rojas que nos han marcado la ruta desde su inicio, volviendo al punto de partida por un camino vecinal de fácil transito. Andamos juntos Elena, Lidia, Carlos, Toni, Antonio, Juan A, Joan P, Pablo y Julián. SENDA VIVA.

Per a visitar les Torres de Cabrenç ens hem de traslladar al poblet frances de la Menera, envoltat per les muntanyes dels Pirineus, al nord del Comanegra, poble agricola, turistico, de cases construïdes amb roca rosada i argamassa blanca, poble on a les portes del seu cementiri, un monument de grans columnes commemoren als caiguts en les dues guerres mundials, en el seu interior veiem un espai envoltat de nínxols, i en el centre sepultures en el sòl, en contacte amb la terra, terra de la Catalunya Nord, la que dos imperis mercenaris es van repartir, quan artos de guerres, conflictes religiosos, i asfixiadas els seus economias, van buscar un tractat on tots dos sortissin victoriosos, quedant la terra fragmentada i les gents sense llengua. A l'entrada d'aquesta comuna francesa, es troba l'Ajuntament, alli, deixant un carnet d'identitat, ens deixessin les claus per a visitar la primera torre, torre de les Senyals, situada a 1291 metres d'altura, que els reis de Mallorca van construir per a avisar de possibles atacs, formant una xarxa amb les seves homologues les torre Mir, la del Cos i la Batera. Arribem a ella pujant pel carrer de Ca Menut usant unes senderes que entre tallen el camí, al qual deixarem al cap de pocs metres per a pujar diectamente per sendera cap a les Estanauses, Coll del Balladou, Coll de Astanauses, recorregut sombrio perquè anem sota un bosc de Fajos i coniferas quan prenem mes altura , en la base de la torre hi ha una zona de pícnic, pugem a ella per una escala de fusta, i des d'aquesta talaia podem observar un paisatge formidable, sobre en Canigo i Pirinencs orientals, abans d'arribar al castell visitem la Torre Central aquesta sobre un penyal a 1310 neros d'altura, de forma hexagonal i amb diverses edificacions en les seves proximitats, a la seva esquena en un recinte murallat aquesta el castell, i les restes de l'Església de Sant Miquel, frontera entre Serrallonga i La Menera, comarca del Vallespir, tron de la Baronia de Cabrenç, residència dels condes de Besalu en aquesta comarca, va ser ordenat volar per l'any 1670 pel marques de Vauban en represàlia per la revolta dels Angelets de la Terra, la muntanya aquesta en el llistat dels cent cims, amb una altura de 1342 metres sobre el nivell del mar. La baixada del castell es fa per una senda sombria continuada fins i tot en Pla del Castell, alli deixem la senyals groc-vermelles que ens han marcat la ruta des del seu inici, tornant al punt de partida per un camí veïnal de facil transito. Caminem junt Elena, Lidia, Carlos, Toni, Antonio, Juan A, Joan P, Pablo i Julián. SENDA VIVA.