Время  3 часов 35 минут

Координаты 433

Uploaded 31 октября 2016 г.

Recorded октября 2016

2,4
4,9

Просмотрено 1404 раз(а), скачено 91 раз(а)

рядом с Campelles, Catalunya (España)

Pujar La Covil és d'aquelles excursions agraïdes, que per poc que t'enfiles ja comences a gaudir d'unes vistes excepcionals, primer al Nord i quan arribes a la carena també al Sud i Est i al cim a 360º.

La ruta comença al refugi del Pla de Prats a Campelles, per a la qual cosa cal fer una mica d'atenció a l'aproximació: cal anar fins a Campelles, aquí cal buscar la pista emporlanada que va fins a El Baell. Per saber si hem agafat la carretera correcte només cal recordar que passa just per sota el cementiri de Campelles. Seguirem doncs aquesta pista durant uns dos quilòmetres fins que trobarem i agafarem una pista sense asfaltar que s'enfila per la dret a i que té com a indicador "Montgrony". No té pèrdua doncs no hi ha desvicacions ni altres pistes abans per agafar, cal dir que està en molt bon estat i permet l'accés a qualsevol tipus de vehicle. Uns quatre o cinc quilòmetres més i arribarem a la zona de picnic del Pla de Prats, on hi ha un refugi amb guarda, deixarem el cotxe a l'aparcament i començarem a caminar si bé abans visitarem el refugi i la zona d'esbarjo que té just al davant.

Vist el refugi, hauríem d'haver retrocedit per agafar un ample camí que surt de la pista on veniem amb el cotxe, però per mandra ho agafem pel dret fins a trobar el camí on seguirem marques grogues que ens portaran montanya amunt fins el torrent i la font de Roja, fins a trobar una pista ample que ens portarà fins el refugi de La Covil, aquest sense guarda.
A partir d'aquí seguim marques vermelles fins el cim.

Si durant la pujada les vistes ja es començaven a insinuar en mig dels arbres, un cop agafem alçada a partir del refugi de la Covil, l'espectacle és sublim. La pujada és costoruda però les vistes sobre el Puigmal, la collada de Toses per una banda i el Torreneules i el Balandrau per l'altre són una excusa perfecte per anar parant mentre recuperem l'alè.

No haurem de fer gaire troç per arribar a la carena i des d'aquí ja tenim també vistes al Sud: davant la vall del Ter per Campdevànol i Ripoll, al fons la Plana de Vic (avui plena de boira) tancada pel Montseny. A més també tenim vistes sobre el Bages, la serra d'Ensija i el Pedraforca.

Quan arribem al cim ja podrem gaudir de vistes a 360º: a part de les anteriors també aquí tenim el Cadí Moixeró, tot en un entorn silenciós, net i transparent com l'aire que ens envolta.

La baixada es fa seguint novament marques grogues pel Coll de Coma Ermada, just on comença la pujada al Costa Pubilla (una altra que tenim pendent). D'aquí la ruta agafa una preciosa variant cap a Ponent en comptes de tornar directament al Pla de Prats: anirem fins al Coll Roig pasant per la font negre i el niu d'ametralladores que hi ha al seu costat; des d'aquí seguint una petita i alegre pista arribarem al Coll de Prat de Jou, on baixarem pel dret fins a trobar el camí de l'Erola al Pla de Prats, la continuació de la pista per on hem arribat amb el cotxe, que ens portarà de baixada fins el punt d'inici.

Malgrat hi ha fonts millor portar aigua, doncs totes estan preparades per el bestiar i no són recomanables.

Es possible fer-la en qualsevol època de l'any, només cal buscar un dia clar: les vistes s'ho valen.
Area de picnic
Torrent amb molt poca aigua avui: la sequera fa estralls
Font adaptada com abeurador per a bestiar
Aquí no hi ha guarda, però si llenya per si heu de fer nit.
L'abeurador no té rès d'especial, però les vistes sí.
Aquest per no tenir no té ni aigua, però les vistes segueixen essent fabuloses
Vistes a 360 graus: llevant i sud amb boira, nord i ponent cel blau
Vistes sobre el Puigmal i Planoles així com el Costa Pubilla
Algun artista ha connectat els bidons formant un bonic conjunt
Niu d'ametralladores que formava part d'una línia de defensa poc després d'acabar la guerra civil i que teòricament servia per a controlar la collada de Tosses

2 комментарийиев

• Фото 100_PEUS

100_PEUS 14.08.2019

I have followed this trail  проверенный  View more