Moving time  один час 2 минут

Время  один час 27 минут

Координаты 585

Uploaded 15 апреля 2018 г.

Recorded апреля 2018

0,8
1,7

Просмотрено 264 раз(а), скачено 0 раз(а)

рядом с  Dankumi, Kandavas Novads (Latvijas Republika)

Lokveida maršruts no mājām Busēm līdz Buses pilskalnam un Kauķa kalnam ar ūdenskritumu. Iesaku sarunāt kā gidu Busu māju saimnieku - nebūsiet vīlušies !
  • Фото Buses pilskalns
Buses (Matkules) pilskalns ir piecpakāpju pilskalns, kas uzskatāms par vienu no senās Kuršu zemes Vanemas politiskajiem un ekonomiskajiem centriem. Pilskalna plakuma izmēri 50x25m, augstums 27m, kopējais garums ap 200m (ar priekšpilsētas terasi). Šis pilskalns kopā ar Kandavas un Čāpuļu pilskalniem iekļāvies mūsu senču stratēģiski svarīgo nocietinājumu sistēmā. Pilskalnu 1922. gadā apsekojis un uzmērījis Ernests Brastiņš. Arheoloģiskie izrakumi (Eduarda Šturma vadībā 1937.g., Ēvalda Mugurēviča vadībā 1965.g.) liecina, ka tas apdzīvots pirms vairāk kā 3 tūkstošiem gadu, kā arī 10.-14.gadsimtā. Pilskalna centrā mūsdienās izveidota uguns kulta vieta, kas iezīmēta ar trim no akmeņiem izliktiem apļiem un rituālu ugunskura vietu vidū. Uzkāpjot pilskalnā, skatienam paveras lieliska ainava uz Imulas upes ieleju, kas no trim pusēm ieskauj pilskalnu, bet līdzās pilskalnam atrodas trīs bedrīšakmeņi (divi no tiem atrodas blakus, bet trešais pretējā pilskalna nogāzē). Teika stāsta par ganiņu, kurš pie pilskalna ganījis govis. Ik dienu no tā parādījusies daiļava, kas ganiņu cienājusi ar gardiem ēdieniem un teikusi, ka tad, kad viņš būšot sasniedzis 15 gadu vecumu, nogrimusī pils pacelšoties virs zemes un viņš kļūšot par ķēniņu. Tikai nevienam neko neesot brīv stāstīt. Taču mājiniekiem licies savādi, ka ganiņš mājās neko neesot ēdis. Šie likuši puiku nopērt, un zēns izstāstījis par daiļo viešņu. Nākamajā dienā daiļava ganiņam gauži raudājusi, bilstot, ka tai vēl bijis 100 gadu jāpavada pazemē, bet tagad tur būšot jāmīt tūkstots gadu.
  • Фото Baznīckalns
Netālu no Buses pilskalna, pāri tiltiņam, atrodas Baznīckalns – pilsnovada iedzīvotāju sapulču un reliģisko ceremoniju vieta. Izrakumos konstatēts, ka kalna virsa senatnē noklāta ar plienakmeņiem. Pils, senpilsēta un tautas sapulču vieta ir raksturīgas kuršu pilsnovadu centra sastāvdaļas. Baznīckalnā ierīkots dzirnu rats, bet drosmīgie var iemēģināt šūpoles.
  • Фото Kauķa kalns (Kursas Staburags)
Kauķa kalns - arī Imulas Staburags - arī Kursas Staburags. Abavas ielejas lielākā kaļķiežu atradne. Imulas ielejas kreisā krasta stāvajā nogāzē pāri šūnakmens veidojumiem gāžas vairāk nekā 20 m augsta krāčveidīga ūdenskrituma ūdeņi, kas īpaši iespaidīgi sniega kušanas laikā un pēc lietavām.
  • Фото Avots
Nepaskrien garām, bet esi saudzīgs pret šo Busu saimnieku paaudžu paaudzēs kopto un saudzēto ūdens ņemšanas vietu !