Координаты 28

Uploaded 30 ноября 2017 г.

0,2
0,4

Просмотрено 211 раз(а), скачено 3 раз(а)

рядом с  Santa Maria de Meià, Catalunya (España)

El 23 de desembre de 1938 les tropes nacionals van passar la nit a Hostal-Roig, just abans d’iniciar l’ofensiva final sobre Catalunya. Al Pallars Jussà aquesta acció va suposar el trencament del front per l’extrem occidental de la Serra del Montsec. L’atac a les posicions republicanes va ser liderat pel Cos d’Exercit d’Urgell, en mig d’intenses nevades. El dia 26, el bàndol nacional havia avançat fins a Comiols, aconseguint l’accés a la carretera cap a Artesa. Actualment, podem contemplar els testimonis arqueològics d’aquesta batalla recorrent el traçat de les trinxeres i altres elements visibles en la zona.

En aquest punt s'ha de deixar la pista i resseguir el corriol amb les indicacions de GR
Restes del que va ser un búnquer de les tropes franquistes, construït l'any 1938. Al llarg de l'itinerari proposat se'n troben diversos, tots ells en un estat de conservació deficient.
Restes d'arqueologia bèl·lica de la Guerra Civil. En aquest cas, es tracta d'un tram de trinxera excavada per les tropes nacionals, l'any 1938. La trinxera es pot resseguir, amb diferent estat de conservació, al llarg de l'itinerari proposat.
En aquest punt finalitza l'itinerari proposat i s'ha de tornar fins a Hostal-Roig, desfent el camí o per la pista principal que accedeix al cim del Montsec.