Скачать

• Информация

• Легко следовать

• Пейзаж

Будьте первым, кто выразит признание
1 комментарий

Поделиться
330 м
187 м
8,45 км

Просмотрено 150 раз, скачано 3 раз

рядом с Manresa, Catalunya (España)

Gorgs de la riera de Rajadell des de l’Oller del Mas per Montlleó i l’Obaga de l’Agneta (Manresa-Bages)

Aquest dissabte de principis de primavera, en un dia ennuvolat però de temperatura molt agradable, ens acosten a la zona de l’Oller del Mas però, en lloc de deixar el cotxe a l’aparcament habitual de l’Oller, actualment en obres, seguim per la pista en direcció a Montlleó i aparquem a tocar de les taules de pícnic de la Vinya Gamisans. Les vinyes encara dormen, però els camps ja mostren clars signes primaverals, amb profusió de verds i del groc de les argelagues. Un plaer.

Aquí comencem a caminar, en lleuger ascens, en direcció a Montlléo. Passem a tocar d’una zona amb ruscs i, més endavant, ens sortim de la pista per la dreta per anar a visitar una petita barraca de pedra seca, mig enrunada.

Tornem a la pista principal i seguim camí fins arribar a la part alta de la pista, a la cruïlla de Cornet i Montlleó, senyalitzada amb un pal indicador. Ja som a la Carena de Montlleó que seguim pel PRC-130.

Seguim ruta pel Camí de Montlleó. Pocs metres enllà, trobem una cruïlla senyalitzada amb un pal indicador. Per l’esquerra tenim el corriol (M3) que ens baixaria directes a la riera de Rajadell i per la dreta, sortint uns metres de la pista, tenim el corriol per anar a visitar les Tines de Montlleó, en relatiu bon estat de conservació i amb molt bones vistes a Montserrat quan els núvols ho permeten.

Tornem a la pista principal i ara seguim per la pista ampla de terra fins arribar a una cruïlla de camins: per la banda dreta pujaríem al cim del Turó de Montlleó, on ja hem estat en varies ocasions. Avui nosaltres seguirem per l’esquerra, per la pista sobre l’Obaga de l’Agneta, des d’on tenim vistes magnífiques del Pla de Bages i de Manresa.

Uns metres enllà comença un descens molt pronunciat en direcció est que, si volguéssim ens portaria als Comtals i al conegut Itinerari de la Solana del Comtals, però nosaltres, abans d’arribar girarem a l’esquerra per la pista que ens baixa directes a la riera de Rajadell.

En arribar a la riera, la creuarem i girarem a l’esquerra, en direcció al Gorg dels Esparvers que, segons el pal indicador, és a un quilòmetre per l’anomenat Itinerari de la riera de Rajadell (marques verdes). Per la dreta aniríem a Can Poc Oli i, si volguéssim, a Manresa per la Guia i l’estació de la Renfe.

Seguirem aquesta pista agradable en paral·lel a la riera i gaudint de la vegetació de ribera que anem trobant.

Passarem a tocar d’un tancat de filferro amb gallines i algun gall que, al menys avui, no va a l’hora.

Finalment arribem a una nova cruïlla amb pal indicador que nosaltres seguirem per la mateixa pista en direcció als gorgs. Per l’esquerra, travessant el gual, pujaríem al Pou de Glaç de l’Obaga de l’Agneta, on ja hem estat en varies ocasions, i seguint amunt per un corriol força inclinat, arribaríem a la Carena de Montlleó, per on hem vingut avui.

Seguim, doncs, per la pista de la dreta que poc després es transforma en corriol fressat que ens deixa al Gorg dels Esparvers que, com en aquesta època de l’any no porta massa aigua, presenta una acumulació d’algues que li donen un color verd característic.

Estem una estona per les rodalies del gorg per, seguidament, continuar camí pel corriol fressat que, en poca estona, ens porta al Gorg de les Escaletes, més espectacular i amb alguna raconada molt bonica. Primer visitem el gorg per la part baixa, on el Tuc fa uns bons banys, i posteriorment seguim a la part alta del gorg, on podem descansar i fer un petit mos.

Recuperats, seguim camí en direcció al Monistrolà, passem a tocar d’una barraca de pedra seca molt deteriorada i d’un nou pal indicador. Per la dreta podríem anar a la Torre de Santa Caterina, però nosaltres seguim per l’esquerra, en direcció al Xup.

Després de travessar la riera de Rajadell per última vegada, comença una lleugera ascensió per una zona coneguda com els Corrons, travessem uns horts amb una barraca de pedra seca molt ben conservada, i finalment arribem al Raval del Monistrolà passant pel costat de Cal Taló pel Torrent de l’Oller, sense aigua en aquest tram.

Aquí retrobem la pista principal en direcció a l’Oller del Mas. Passem a tocar del mas Monistrolà i, més enllà, el pont sobre el Torrent de l’Oller.

Podríem seguir aquesta pista fins arribar a l’Oller del Mas i a l’aparcament, però és un tram avorrit i amb alguns cotxes amunt i avall, així que, quan ja veiem les primeres vinyes per l’esquerra, decidim retallar camí per trobar una drecera que ens porti directes on tenim el cotxe.

Dit i fet, deixem la pista i baixem a la vinya que envoltem per l’esquerra buscant el millor lloc per travessar el Torrent de l’Oller. Fem uns quants metres per la vora de la vinya i, finalment, tornem enrere fins creuar-la per un lloc on la tanca de protecció ja està mig caiguda al terra i és més fàcil passar a l’altra banda del torrent.

Ja a l’altre costat del torrent només ens resta remuntar el terreny fins retrobar la vinya Gamisans, l’àrea de pícnic i el cotxe. Final de la ruta d’avui.

Com deia abans, si no us voleu complicar la vida fent aquesta drecera final, només cal que seguiu la pista principal per on anàvem fins arribar a l’Oller del Mas.

Ruta fàcil i molt variada que permet visitar un entorn molt agradable i amb molta aigua. Molt recomanable.

Salut i bona caminada !
Парковка

Aparcament i inici de la ruta a les taules de pícnic de la Vinya Gamisans

Aparcament i inici de la ruta a les taules de pícnic de la Vinya Gamisans.
Маршрутная точка

Ruscs per l'esquerra de la pista. Flors del camí

Ruscs per l'esquerra de la pista. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Rosmarinus officinalis, "Romaní, Romer o Beneit", en català i "Romero, Romé, Yerba de la niña, Rosmario o Roméro", en castellà. També molts arbusts d'e Genista scorpius, "Argelaga, Argelaga borda, Argelaga de bosc, Argelaga de marge, Argelaga de muntanya, Argelac, Gatosa o Argilaga", en català i "Aliaga, Aulaga, Aulaga negra, Auliaga, Escobón espinoso o Tojo ", en castellà.

Barraca de pedra seca mig enrunada

Barraca de pedra seca mig enrunada.

Mirada a Montserrat. Flors del camí

Mirada a Montserrat. Flors del camí. Trobem els primers exemplars de temporada de Muscari neglectum, “Calabruixa petita, Calabruixa de quaresma, All de bruixa, All de colobra, Cap-blaus, Collblau, Barralets o Marcet”, en català i “Agüelicos, Cebolla de lagarto, Clavos de dios, Jacinto silvestre, Nazarenos o Penitentes”, en castellà.

Cruïlla amb pal indicador. Seguim pel Camí de Montlleó

Cruïlla amb pal indicador. Seguim pel Camí de Montlleó.

Tines de Montlleó

Tines de Montlleó.

Cruïlla no senyalitzada. Seguim per l'esquerra. Flors del camí

Cruïlla no senyalitzada. Seguim per l'esquerra. Flors del camí. Trobem exemplars de Prunus spinosa, “Aranyoner, Aranyó, Prunyoner, Escanyagats, Arç negre o Barza”, en catalá i “Endrino, Arañón, Ciruelo borde, Espino negro o Ciruelo silvestre”, en castellà. També exemplars de Pyrus communis, "Perer o Perera", en català i "Peral o Peral común", en castellà. També els primers exemplars de Lithodora fruticosa, “Herba de les 7 sagnies, Aspró o Sanguinaria”, en català i “Hierba de las 7 sangrias, Carrasquilla arbustiva, Aljedrones, Asperones o Chupamieles”, en castellà.

Cruïlla no senyalitzada. Seguim per l'esquerra

Cruïlla no senyalitzada. Seguim per l'esquerra.
Маршрутная точка

Arribant a la riera de Rajadell

Arribant a la riera de Rajadell.

Creuem la riera de Rajadell

Creuem la riera de Rajadell.
Перекресток

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra en direcció als gorgs

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra en direcció als gorgs.
Маршрутная точка

Tanca de filferro i granja per la dreta

Tanca de filferro i granja per la dreta.

Tram de bosc de ribera

Tram de bosc de ribera.
Перекресток

Cruïlla amb pal indicador. Riera i camí al Pou de Glaç de l'Obaga de l'Agneta. Seguim camí per la dreta

Озеро

Gorg dels Esparvers a la riera de Rajadell

Gorg dels Esparvers a la riera de Rajadell.

Tram de corriol fressat

Tram de corriol fressat.

Riera de Rajadell. Cruilla per pujar també a Montlleó. Seguim camí per la dreta

Riera de Rajadell. Cruilla per pujar també a Montlleó. Seguim camí per la dreta.

Riera de Rajadell

Riera de Rajadell.
Озеро

Gorg de les Escaletes, a la riera de Rajadell

Gorg de les Escaletes, a la riera de Rajadell.
Мост

Pont de fusta

Pont de fusta.

Riera de Rajadell i pal indicador. Descans al tronc

Riera de Rajadell i pal indicador. Descans al tronc.

Seguim camí

Seguim camí.
Перекресток

Cruïlla amb pal indicador i restes de barraca de pedra seca. Seguim cami del Xup.
Река

Travessem la riera de Rajadell per última vegada

Travessem la riera de Rajadell per última vegada.
Перекресток

Cruïlla. Seguim per la pista herbada de la dreta que travessa els Corrons

Cruïlla. Seguim per la pista herbada de la dreta que travessa els Corrons.

Tram d'horts. Flors del camí

Tram d'horts. Flors del camí. Trobem alguns exemplars de Vinca difformis, "Donzella, Pervinca, Vinca, Vincapervinca, Blincoperblinco o Viola de bruixa", en català i "Alcandórea, Pervinca, Vincapervinca, Barredora, Flor de muerto, Jazmines de burro o Jazminicos", en castellà.

Barraca de pedra seca

Barraca de pedra seca.

Torrent de l'Oller absoluatment sec. Cal Taló per l'esquerra

Torrent de l'Oller absoluatment sec. Cal Taló per l'esquerra.

Cal Monistrolà

Cal Monistrolà.
Перекресток

Per retallar camí, deixem la pista i anem a l'esquerra per la vora esquerra de la vinya.
Маршрутная точка

Vorejant la vinya buscant el millor lloc per creuar el Torrent de l’Oller

Vorejant la vinya buscant el millor lloc per creuar el Torrent de l’Oller.
Перекресток

Finalment trobem el millor lloc per creuar el Torrent de l’Oller i pujar a l’aparcament.
Пикник

Arribant al final de la ruta d'avui a al Vinya Gamisans

Arribant al final de la ruta d'avui a la Vinya Gamisans.

1 комментарий

• Фото Campcardós

Campcardós 31 мар. 2021 г.

Я был на этом маршруте  Посмотреть еще

Ruta per un tram de Montlleó i de la riera de Rajadell. Tot i la poca aigua, val la pena el passeig.

Вы можете или этот маршрут