Время  9 часов 28 минут

Координаты 2032

Загружено 20 сентября 2019 г.

Записано сентября 2019

2 047 м
1 246 м
4,1
8,2
16,41 км

Просмотрено 81 раз, скачано 0 раз

рядом с Štrbské Pleso, Prešovský (Slovenská republika)

El propòsit d’aquesta sortida era de puja al pic Rysy (2499 m), cim més alt del Tatras polonesos, per la vessant eslovaca. Degut al malt temps, una turmenta quan estàvem una mica més amunt del llac Velké Žabie pleso, vam haver de tornar endarrera.
L’autocar ens va deixar al començament de la carretera, només per a vehicles autoritzats, que puja cap al llac Popradské pleso. Anem pujant per la carretera, uns 3.5 Km, fins arriba a un camí que en uns 30o m ens porta als dos refugis/hotels que hi ha al costat del llac. Des d’aquí agafem un camí amb senyals de color blau fins que a una altitud de 1620 m. Aquí agafem el camí amb senyals de color vermell i seguim pujant fins arribar al llac Velké Žabie pleso. Seguim pujant per un corriol fins arribar a un pas d’uns 200 m a la roca on hi ha unes cadenes per assegurar-se. Des d’aquí hauríem hagut de seguir cap el refugi Chata Pod Eysmi abans d’arribar al coll del Rysy, però va començar a pluore i després apedregar i vam decidir no continuar i baixar cap el llac Popradské pleso. Des del llac van anar a veure un cementiri simbòlic en record dels guies i muntanyencs eslovacs i polonesos morts que val la pena de veure i vam continuar fins a la carretera per tornar al lloc de sortida.
Excursió feta amb els companys del Grup de muntanya dels Enginyers el 02/09/2019
парковка

Aparcament (prop de Štrbské Pleso)

Пикник

дом

Refugi Chata Pod Eysmi

фото

Cementiri simbòlic muntanyencs eslovens i polonesos