Moving time  3 часов 7 минут

Время  4 часов 16 минут

Координаты 1986

Uploaded 30 сентября 2019 г.

Recorded сентября 2019

2,8
5,5

Просмотрено 56 раз(а), скачено 8 раз(а)

рядом с Era Bordeta, Catalunya (España)

Ascensió al Tuc d’Era Entecada un 100 cims de la Vall d’Aran, al municipi d’Es Bòrdes, en el vessant oest de la vall d'Era Artiga de Lin des d’on si pot accedir, nosaltres ho hem fet des de Hospice de France, a l’Alt Garona, Occitània.
Pugem a l’esplanada del Hospice de France des de Bagneres de Luchon per la D125 remuntant la vall de La Pique. Deixem el cotxe a l’espai habilitat.
L’Hospice de France és un tradicional indret de senderisme, punt de partida de diverses rutes. Hi ha l’alberg, edifici del segle XVII que a acollit viatgers, comerciants, aventurers, excursionistes i refugiats. Hi ha un monument que recorda als refugiats republicans espanyols, també hi ha una exposició al aire lliure dels 80 anys de la retirada, amb fotografies de la fotògrafa Germaine Chaumel al voltant de l'Hospice de France. Al edifici hi ha dues sales dedicades al museu Du Pays de Luchon, una sala dedicada a la fauna i la flora de la zona i l’altra objectes relacionats amb l'època daurada del pirineisme i la conquesta d'aquestes muntanyes.
Hi ha diversos senders marcats, el nº 21 chemin des chèvres, el nº 22 chemin de fotaine rouge, el nº23 le port de venasque, el nº24 les chemin de la frèche i el nº 30 chemin de l’imperatrice- circ de la glère. Nosaltres remuntem el rierol de Pesson, a la vall de la Frèche, travessem una exuberant fageda, anem a la cabana de Le Pesson Luchonais, després iniciem una forta pujada pel mig de la fageda fins un encreuament de camins amb pals indicadors, seguim les indicacions cap a Entecada, cap a l’estany de Romingau i la Serra de Sapertega, anem carenejant fins arribar a l’Era Entecada on hi ha un vèrtex geodèsic. Les vistes panoràmiques de 360 ºdes del cim són meravelloses, un fabulós balco des d’on podem contemplar les muntanyes que envolten la Vall d’Aran, el massís de la Maladeta amb l’Aneto, Salvaguarda. Un cop hem gaudit intensament d’aquestes vistes retornem pel mateix camí