5,1

Просмотрено 1091 раз(а), скачено 67 раз(а)

рядом с Tagamanent, Catalunya (España)

[CA] Els Tres Monts 2. Tagamanent-Sant Feliu de Codines

Els Tres Monts és un itinerari turístic lineal dividit en 6 etapes pensades per ser recorregudes en 6 dies. El recorregut és d'uns 110 km de distància, amb un desnivell acumulat de 4.615 m d'ascensió i de 4.375 m de descens. Es tracta d'una travessa de gran bellesa, indicada per a gent físicament ben entrenada i/o que surt sovint a la muntanya. El tipus de vial utilitzat és majoritàriament camí, encara que també es passa per pistes forestals i, de tant en tant, per carretera i sòl urbà. El recorregut transcorre per un corredor verd format pels parcs naturals del Montseny, de Sant Llorenç del Munt i l'Obac i de la Muntanya de Montserrat així com pels espais naturals protegits de Cingles de Bertí i de Gallifa endinsant-se per belles raconades i arribant a punts emblemàtics de la Catalunya prelitoral com el cim de la Mola, el monestir i la muntanya de Montserrat, el pla de la Calma i Sant Miquel del Fai. Al final de cada etapa, es pot fer nit i gaudir de la gastronomia local en allotjaments i restaurants de la zona.

Segona etapa de la travessa Els Tres Monts. Es parteix del poble de Tagamanent i, després del Figaró, es remunta pels cingles de Bertí vorejant i entrant a l'Espai d'Interès Natural (EIN) homònim per passar després per l'impressionant paratge de Sant Miquel del Fai. Finalment, s'accedeix al poble de Sant Feliu de Codines. Els trams de pujada pels cingles de Bertí, tot i ser força aeris, discorren per camins ben fressats i no molt exposats.

Ruta senyalitzada.

0,00 km (340 m). Ajuntament de Tagamanent. Se surt de davant l'edifici vorejant-lo per l'esquerra i anant a buscar un pont que hi ha just darrere. Es travessa el riu Congost pel pont, es pren una pista de l'esquerra que en ressegueix el curs planerament (SE) i se'n deixa una altra que puja a la dreta.

0,47 km (328 m), 0 h 06 min. Es creua novament el riu per un pont i, un cop a l'altra banda, al cap d'uns 200 m, cal deixar la pista asfaltada principal, que gira a l'esquerra, per seguir recte (S) baixant entremig de les cases de Can Sant. La pista segueix vora el riu i travessa la carretera C-17 per sota d'un pont. Just després, es deixa enrere, a l'esquerra, l'accés a la carretera i una pista que remunta vora la riera de Vallcàrquera (E; km 1,67, 320 m, 0 h 23 min).

1,99 km (321 m), 0 h 27 min. Havent passat les primeres cases del Figaró, cal creuar el riu Congost i la C-17 per un pont de la dreta (O). Un cop a l'altra banda, cal girar a la dreta (N) pel carrer de Ramon Mestres. Al final d'aquest, es continua per una pista que surt un xic a l'esquerra: se segueixen les marques del PR C-33, que no es deixaran fins al collet de les Pereres.

2,66 km (335 m), 0 h 37 min. Es travessa la via del tren i es remunta per la pista d'enfront (NO). Al cap de poc, es deixa un trencall a l'esquerra i se segueix fins a un revolt tancat a l'esquerra.

3,09 km (368 m), 0 h 44 min. Revolt. Es deixa la pista sortint-ne tangencialment per un sender (O). Tot seguit, es troba una bifurcació en una petita esplanada: es deixa el camí que planeja tot recte i es puja a l'esquerra (SO) per un de molt pedregós senyalitzat amb les marques blanques i grogues del PR C-33.

4,41 km (476 m), 1 h 10 min. S'arriba al Sot del Bac, una zona plena de balmes i agulles calcàries amb moltes vies d'escalada, algunes de les quals de fa força anys. Abans d'accedir al fons del torrent, on hi ha una petita cascada, el camí s'enfila fent un parell de marrades a sobre del cingle. Un cop dalt, es continua en direcció N i es creua el torrent del Bosc Negre.

4,71 km (510 m), 1 h 15 min. Es travessa una pista i se segueix pujant, amb fort pendent, en direcció NO.

5,24 km (617 m), 1 h 27 min. Es creua una altra pista, més estreta, i es remunta (N) fins a sortir a una altra que hi ha a la carena que baixa de la Trona (km 5,43, 654 m, 1 h 32 min). Cal prendre-la a l'esquerra ascendint cap al NO en direcció al cingle que es veu davant: la Trona.

5,74 km (699 m), 1 h 40 min. La pista acaba en una petita esplanada. Es deixa un trencall que marxa cap al nord i se segueix per un sender de l'esquerra (SO) que s'enfila pel grau de la Trona fent força ziga-zagues i amb algun tram un xic aeri.

6,46 km (833 m), 2 h. Un cop dalt de la cinglera, després de coronar la Trona, es planeja uns metres cap a l'oest fins a trobar una pista que cal prendre girant a l'esquerra i davallant en direcció SO. A la dreta es deixen els camps, el mas i el turó de Rajadell.

6,70 km (813 m), 2 h 03 min. Bifurcació. Es deixa la pista i es pren un camí de la dreta (NO; PR C-33) que segueix entre els camps. Alternant alguns metres de pista i de camí, es puja fins al mas de Bellavista Vella, que es voreja per la dreta. Es travessa la pista d'accés al mas i, després d'un petit tram de camí, es creua de nou una pista forestal i es continua ascendint cap a ponent.

7,42 km (906 m), 2 h 18 min. En un petit collet, es deixen dos desviaments a la dreta i se segueix pel camí que planeja a migdia. En pocs metres, s'és en un altre collet, on es deixa el camí que careneja i ens dirigim a l'altra banda per començar a baixar.

8,13 km (864 m), 2 h 27 min. Després de deixar una bassa a mà dreta, es desemboca a una pista: cal prendre-la a l'esquerra (SO) per arribar, de seguida, al collet de les Pereres. Havent-lo passat, es troba una bifurcació: es deixa el PR C-33, que marxa a l'esquerra (S), i s'inicia la baixada (SO) per una pista forestal.

9,05 km (827 m), 2 h 40 min. Collet de la Feu. Es deixa un trencall a la dreta (O) i es prossegueix recte (SO) sempre per la pista principal.

9,89 km (799 m), 2 h 50 min. Bifurcació. Es deixa a l'esquerra (SO) un desviament i, de seguida, es veu el mas del Soler de Bertí a l'esquerra de la pista (O).

12,86 km (556 m), 3 h 30 min. Sempre per la pista principal, se surt a una carretera asfaltada, al costat de la gran balma de Roca Gironella, que es passa per sobre: cal prendre-la a l'esquerra (S), de baixada, fins a desembocar a la BV-1485, per on es continua en el mateix sentit de la marxa (S/SO).

14,00 km (488 m), 3 h 45 min. Sant Miquel del Fai. Es retroben les marques del GR 5, que se seguiran fins al final de l'etapa.

15,01 km (484 m), 4 h. Poc després d'un revolt tancat que travessa el riu Tenes, que origina la gran cascada de Sant Miquel del Fai, es deixa la carretera i es puja a la dreta (SO) per un camí. Després d'uns metres de forta ascensió, s'inicia un llarg flanqueig.

16,66 km (608 m), 4 h 30 min. Es desemboca a una pista, que es pren a l'esquerra (O/SO). De seguida, al primer revolt, que és cap a l'esquerra, cal deixar-la per remuntar per un camí que ressegueix el torrent.

16,97 km (630 m), 4 h 35 min. Collet. Cal seguir recte creuant una pista i davallant per l'altra banda en direcció SE per un camí emboscat tot seguint les marques del GR 5. Es descendeix per un camí estret, pedregós i a voltes amb força pendent. Es travessen dos camins sempre mantenint el fons del torrent dels Castellans a la dreta.

17,83 km (529 m), 4 h 48 min. Pista ampla amb un pal indicador de diversos PR: cal seguir-la a la dreta pujant suaument en direcció S/SO.

18,47 km (560 m), 5 h. Es desemboca a la carretera C-59, que es pren a l'esquerra (SO), de baixada, per entrar a Sant Feliu de Codines.

Per creuar la població de Sant Feliu de Codines, cal agafar a la dreta el primer carrer que es troba fins al de la Bassella, que se segueix per l'esquerra (SO) fins al de Roger de Flor: cal prendre'l també a l'esquerra i enllaçar amb el carrer Vic fins a la plaça Doctor Robert. Se'n surt pel carrer d'Agustí Santacruz, de seguida es gira a la dreta pel de Travessia i s'accedeix a la plaça Josep Umbert Ventura. A l'esquerra, es pren el carrer Rector Tomàs Vila, més endavant es trenca a la dreta pel d'Anselm Clavé i es continua pel petit carrer Llorenç. Després es tomba a l'esquerra i seguidament a la dreta per prendre el carrer de la Creu de Terme, que condueix a la sortida del poble.

20,52 km (532 m), 5 h 30 min. Havent deixat enrere el nucli urbà de Sant Feliu de Codines, a les últimes cases del poble, es troba un plafó que indica el final de l'etapa davant de la creu de terme, que, amb una bona panoràmica, corona el poble.

Més informació

[ES] Els Tres Monts 2. Tagamanent-Sant Feliu de Codines

Els Tres Monts es un itinerario turístico lineal dividido en 6 etapas pensadas para recorrerse en 6 días. El recorrido es de unos 110 km de distancia, con un desnivel acumulado de 4.615 m de ascensión y de 4.375 m de descenso. Se trata de una travesía de gran belleza, indicada para gente físicamente bien entrenada y/o que sale a menudo a la montaña. El tipo de vía utilizado es mayoritariamente camino, aunque también se pasa por pistas forestales y, de vez en cuando, por carretera y suelo urbano. El recorrido transcurre por un corredor verde formado por los parques naturales del Montseny, de Sant Llorenç del Munt i l'Obac y de la Muntanya de Montserrat, así como por los espacios naturales protegidos de Cingles de Bertí y de Gallifa, adentrándose por bellos rincones y llegando a puntos emblemáticos de la Catalunya prelitoral como la cumbre de la Mola, el monasterio y la montaña de Montserrat, el llano de la Calma y Sant Miquel del Fai. Al final de cada etapa, se puede pernoctar y disfrutar de la gastronomía local en alojamientos y restaurantes de la zona.

Segunda etapa de la travesía Els Tres Monts. Se parte del pueblo de Tagamanent y, después del Figaró, se remonta por los riscos de Bertí bordeando y entrando en el Espacio de Interés Natural (EIN) homónimo para pasar después por el impresionante paraje de Sant Miquel del Fai. Finalmente, se accede al pueblo de Sant Feliu de Codines. Los tramos de subida por los riscos de Bertí, a pesar de ser bastante aéreos, discurren por caminos bien trillados y no muy expuestos.

Ruta señalizada.

0,00 km (340 m). Ayuntamiento de Tagamanent. Se sale de delante del edificio bordeándolo por la izquierda y yendo a buscar un puente que hay justo detrás. Se cruza el río Congost por el puente, se toma una pista de la izquierda que sigue el curso llanamente (SE) y se deja otra que sube a la derecha.

0,47 km (328 m), 0 h 06 min. Se cruza nuevamente el río por un puente y, una vez en el otro lado, al cabo de unos 200 m, hay que dejar la pista asfaltada principal, que gira a la izquierda, para seguir recto (S) bajando por en medio de las casas de Can Sant. La pista sigue la orilla del río y atraviesa la carretera C-17 por debajo de un puente. Justo después, se deja atrás, a la izquierda, el acceso a la carretera y una pista que remonta cerca del arroyo de Vallcàrquera (E; km 1,67, 320 m, 0 h 23 min).

1,99 km (321 m), 0 h 27 min. Habiendo pasado las primeras casas del Figaró, hay que cruzar el río Congost y la C-17 por un puente de la derecha (O). Una vez en el otro lado, hay que girar a la derecha (N) por la calle de Ramon Mestres. Al final de la calle, se continúa por una pista que sale un poco a la izquierda: se siguen las marcas del PR C-33, que no se dejarán hasta el collado de Les Pereres.

2,66 km (335 m), 0 h 37 min. Se cruza la vía del tren y se remonta por la pista de enfrente (NO). Enseguida, se deja un desvío a la izquierda y se sigue hasta una curva cerrada a la izquierda.

3,09 km (368 m), 0 h 44 min. Curva cerrada. Se deja la pista saliendo tangencialmente por un sendero (O). A continuación, se encuentra una bifurcación en una pequeña explanada: se deja el camino que llanea todo recto y se sube a la izquierda (SO) por otro muy pedregoso señalizado con las marcas blancas y amarillas del PR C-33.

4,41 km (476 m), 1 h 10 min. Se llega al Sot del Bac, una zona llena de grutas y agujas calcáreas con muchas vías de escalada, algunas de las cuales de hace bastantes años. Antes de acceder al fondo del torrente, donde hay una pequeña cascada, el camino sube haciendo un par de zigzags sobre el risco. Una vez arriba, se continúa en dirección N y se cruza el torrente del Bosc Negre.

4,71 km (510 m), 1 h 15 min. Se cruza una pista y se sigue subiendo, con fuerte pendiente, en dirección NO.

5,24 km (617 m), 1 h 27 min. Se cruza una pista, más estrecha, y se remonta (N) hasta salir a otra que hay en el cordal que baja de la Trona (km 5,43, 654 m, 1 h 32 min). Hay que tomarla a la izquierda ascendiendo hacia el NO en dirección al risco que se ve delante: la Trona.

5,74 km (699 m), 1 h 40 min. La pista termina en una pequeña explanada. Se deja un desvío que va hacia el norte y se sigue por un sendero de la izquierda (SO) que sube por el grado de la Trona haciendo zigzags con algún tramo un poco aéreo.

6,46 km (833 m), 2 h. Una vez arriba del riscal, tras coronar la Trona, se llanea unos metros hacia el oeste hasta encontrar una pista que hay que tomar girando a la izquierda y descendiendo en dirección SO. A la derecha se dejan los campos, la masía y el cerro de Rajadell.

6,70 km (813 m), 2 h 03 min. Bifurcación. Se deja la pista y se toma un camino de la derecha (NO; PR C-33) que avanza entre los campos. Alternando algunos metros de pista y de camino, se sube hasta la masía de Bellavista Vella, que se bordea por la derecha. Se cruza la pista de acceso al caserío y, tras un pequeño tramo de camino, se cruza de nuevo una pista forestal y se continúa ascendiendo hacia poniente.

7,42 km (906 m), 2 h 18 min. En un pequeño collado, se dejan dos desvíos a la derecha y se sigue por el camino que llanea a mediodía. En pocos metros, se llega a otro collado, donde se deja el camino que discurre por el cordal y nos dirigimos al otro lado para empezar a bajar.

8,13 km (864 m), 2 h 27 min. Después de dejar una balsa a mano derecha, se desemboca en una pista: hay que tomarla a la izquierda (SO) para llegar, enseguida, el collado de Les Pereres. Habiéndolo pasado, se encuentra una bifurcación: se deja el PR C-33, que marcha a la izquierda (S), y se inicia la bajada (SO) por una pista forestal.

9,05 km (827 m), 2 h 40 min. Collado de la Feu. Se deja un desvío a la derecha (O) y se sigue recto (SO) siempre por la pista principal.

9,89 km (799 m), 2 h 50 min. Bifurcación. Se deja a la izquierda (SO) un desvío y, enseguida, se ve la masía del Soler de Bertí a la izquierda de la pista (O).

12,86 km (556 m), 3 h 30 min. Siempre por la pista principal, se sale a una carretera asfaltada, junto a la gran cueva de Roca Gironella, que se pasa por encima: hay que tomarla a la izquierda (S), de bajada, hasta desembocar a la BV-1485, por donde se continúa en el mismo sentido de la marcha (S/SO).

14,00 km (488 m), 3 h 45 min. Sant Miquel del Fai. Se reencuentran las marcas del GR 5, que se seguirán hasta el final de la etapa.

15,01 km (484 m), 4 h. Poco después de una curva cerrada que atraviesa el río Tenes, que origina la gran cascada de Sant Miquel del Fai, se deja la carretera y se sube a la derecha (SO) por un camino. Después de unos metros de fuerte ascensión, se inicia un largo flanqueo.

16,66 km (608 m), 4 h 30 min. Se desemboca en una pista, que se toma a la izquierda (O/SO). Enseguida, en la primera curva, que es hacia la izquierda, hay que dejarla para remontar por un camino que sigue el torrente.

16,97 km (630 m), 4 h 35 min. Collado. Hay que seguir recto cruzando una pista y bajando por el otro lado en dirección SE por un camino emboscado siguiendo las marcas del GR 5. Se desciende por un camino estrecho, pedregoso y a veces con bastante pendiente. Se atraviesan dos caminos siempre manteniendo el fondo del torrente de Els Castellans a la derecha.

17,83 km (529 m), 4 h 48 min. Pista ancha con un poste indicador de diversos PR: hay que seguirla a la derecha subiendo suavemente en dirección S/SO.

18,47 km (560 m), 5 h. Se llega a la carretera C-59, que se toma a la izquierda (SO), de bajada, para entrar en Sant Feliu de Codines.

Para cruzar la población de Sant Feliu de Codines, hay que tomar a la derecha la primera calle que se encuentra hasta la de la Bassella, que se sigue por la izquierda (SO) hasta la de Roger de Flor: hay que tomarla también a la izquierda y enlazar con la calle Vic hasta la plaza Doctor Robert. Se sale por la calle de Agustí Santacruz, enseguida se gira a la derecha por la de Travessia y se accede a la plaza Josep Umbert Ventura. A la izquierda, se toma la calle Rector Tomàs Vila, más adelante se gira a la derecha por la de Anselm Clavé y se continúa por la pequeña calle Llorenç. Después se gira a la izquierda y seguidamente a la derecha para tomar la calle de la Creu de Terme, que lleva a la salida del pueblo.

20,52 km (532 m), 5 h 30 min. Habiendo dejado atrás el núcleo urbano de Sant Feliu de Codines, en las últimas casas del pueblo, se encuentra, delante de la cruz de término, un panel que indica el final de la etapa que, con una buena panorámica, corona el pueblo.

Más información

[EN] Els Tres Monts 2. Tagamanent-Sant Feliu de Codines

Els Tres Monts (Three Mountains) is a linear tourist route divided into six stages, designed to be covered in six days. The route as a whole covers 110 km and has an overall ascent of 4,615 m and a total descent of 4,375 m. The itinerary is extremely beautiful and is suited to people who are physically very fit and/or who regularly go out walking in the mountains. The route mainly follows paths, though it does also use forest tracks and occasionally highways and urban streets. It runs through a green corridor consisting of the Montseny, Sant Llorenç del Munt i l'Obac and Montserrat Mountain natural parks, as well as the protected natural sites of the Cingles de Bertí and Gallifa. It makes its way through beauty spots and to iconic places in the stretch of Catalonia just inland from the coast, such as the summit of La Mola, Montserrat Monastery and Mountain, El pla de la Calma and Sant Miquel del Fai. At the end of the day, each stage comes to a close in places where you will be able to spend the night in local accommodation and enjoy the restaurants in the area.
Marked trail.

Creu de Terme de Sant Feliu de Codines

• Фото Avelinux

Avelinux 27.08.2015

Etapa más corta y dura que la anterior. El paisaje bien merece la pena.