Скачать

9 октября 2020 г.

Записано

октября 2020
Будьте первым, кто выразит признание
Поделиться
443 м
138 м
11,35 км

Просмотрено 283 раз, скачано 22 раз

рядом с Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Tot i que és una ruta curta de distància, la qualifiquem com a "Moderat" perquè hi ha algunes pujades i baixades (pujada del Rocar, pujada al castell i Pujada/baixada al Turó del Vent, entre d'altres), que requereixen estar una mica habituats a aquest tipus de camins.
Deixem el nostre vehicle al pàrquing davant la piscina municipal de Santa Coloma de Farners i caminem en direcció a la Riera de Santa Coloma que passem pel Pont de Sant Salvador girant a l'esquerra per anar fins a la Font de Sant Salvador. Darrera la font, comença un corriol que puja força dret i que ens permet recórrer la zona del Rocar, amb formacions de roca molt boniques i que fan volar la imaginació, amb noms com Roca del Rinoceront, Roca del Carall, Roques del Laberint, Roca de la Gola, Roca del Diamant i Roca de la Talaia. Al final del recorregut, enllacem amb pistes/corriols que ens porten a tenir una bonica vista de la Roca de l'Abellera abans d'acabar a la pista (carretera de Santa Coloma), per la qual baixem fins la zona del Castell i l'Ermita de Farners passant per La Casilla.
Quan els senyals ens fan girar a l'esquerra i ja tenim el castell a la vista, girem a l'esquerra i en el següent trencant, trobem un corriol a la dreta pel qual ens anem enfilant fins acabar sortint al camí que puja de l'ermita fins el castell. Pugem fins la torre del castell per gaudir d'unes vistes magnífiques i tornem a baixar, ara pel camí que va cap a l'ermita però quan som al davant del que devia ser una cisterna, seguim recte per pujar fins el Turó del Vent, pujada amb corda però que no és difícil si el terra no està humit, tan per pujar com per baixar.
Tornem a baixar pel camí de pujada i anem fins l'ermita i li passem pel davant per enllaçar a l'altre costat amb un corriol (marques vermelles), pel qual baixem fins a la Riera de Santa Coloma fent un cop d'ull al Salt d'en Vilà per continuar després per la pista vora riera fins trobar la Font Picant que, segons ens han explicat, està sota la sorra de la darrera rierada. Acabem seguint el Passeig de la Font Picant fins trobar el Pont de Sant Salvador i després de travessar-lo anar fins on tenim el nostre vehicle.