Moving time  один час 9 минут

Recorded июня 2019

1,3
2,6

Просмотрено 25 раз(а), скачено 1 раз(а)

рядом с Esenköy, Zonguldak (Türkiye)

TrekinTurkey Doğa Yürüyüş Grubu organizasyonu bu rota Argun Baydan rehberliğinde yüründü. Bu yürüyüş için Metin ULUIŞIK'ın
adresindeki kaydından yararlandık. Orman yolundan yürümeye başladık, alçalan yol bizi dereyle buluşturdu ama derede su yoktu. Dere solumuzda yürümeye devam ettik sonra bir anda dere suyla doldu. Dönüş yolunda keşfettik ki deredeki su bir kayanın altına girip yeraltına iniyor. Sonra dere içinden ilerlemeye devam ettik buradan sonra dere yürüyüşü haline geldi, bot yerine suda yürümeye uygun ayakkabılar daha iyi olur. 600 metrelik bir bölümü dere içinde gidip geldik. Bu kısımda 4 şelale görebilirsiniz. Bu bölümde yürüyüş zorlu, irili ufaklı taşları , kayaları, su çok fazla olmasa da bir metreyi bulan su birikintileri ve şelaleler aşmanız gereken engeller. Dönüşte suya ne olduğunu anlamaya çalışırken bir süre derenin kuru kısmında yürüdük. Güneş görmeyen kısımlarda nemli kayaların üzerinde oluşan yosun tabakası kayaları iyice kaygan hale getiriyor ve burada ilerlemek su olan bölümlerde ilerlemekten daha zor. Biz de, zamanımız da sınırlı olduğundan geriye kalan yolu orman yolundan yaptık.