3,6
7,2

Просмотрено 24 раз(а), скачено 3 раз(а)

рядом с La Llacuna, Catalunya (España)

Hem fet poques rutes que, en pocs quilòmetres, concentrin tants elements patrimonials i naturals d'interès. Realment, un racó molt suggestiu de l'Anoia.

Partim de Sant Romà, on es localitzen unes tombes dels segles IV o V, l'església (de possible origen romànic), l'antic mas documentat des del segle XIV i la font de sant Romà. Molt a la vora, al camí de Cal Morgades, trobem l'aqüeducte del Rec que segurament servia per conduir l'aigua a algun dels diversos molins de la zona.

Passat Fontpregona arribem el coll d'Orpí, on iniciem el descens fins a Orpí. Cal destacar el castell amb la torre de sis cares (s. XIII-XV) i l'església de Sant Miquel. Més avall fem cap a Santa Càndia, on hem de visitar la seva església gòtica. És remarcable la portada, amb un arc conopial envoltat de relleus vegetals i la imatge de santa Càndia sota un petit dosseret.

A partir d'aquí remuntem la riera de Carme, famosa en aquest tram per la pràctica de descensos i barranquisme. Trobem un seguit de salts i gorgs d'una gran bellesa. Passat Cal Llenç trobem els antics molins de Baix, del Mig i de Dalt que aprofitaven les primeres aigües de la riera de Miralles. També passem a toca de la Françola, un conjunt d'edificis on s'hi arriba a través d'un bonic pont de pedra i maó vist.

I si tenim temps, encara podem visitar l'església i el castell de Miralles, situats a poca distància de la carretera C-37 en direcció a Igualada.