2,6
5,3

Просмотрено 1672 раз(а), скачено 39 раз(а)

рядом с  Llesp, Catalunya (España)

[CA] De Llesp a Santa Maria de Sarroqueta i Sarroqueta

Excursió que, per una pista planera envoltada d'una gran varietat d'atractius naturals com pinedes, fagedes, vegetació de ribera, boscos humits de pi roig i prats de pasturatge, arriba a les restes de l'antiga ermita de Santa Maria de Sarroqueta, des d'on es pot gaudir d'una bella panoràmica, i al nucli de Sarroqueta.
Ruta senyalitzada

La ruta parteix del poble de Llesp. Per arribar-hi, cal situar-se primer al Pont de Suert, capital de la comarca de l'Alta Ribagorça, per la N-230 des de Salardú, Benavarri o Lleida, o bé per la N-260 des de la Pobla de Segur. Cal prendre la N-260 cap al nord fins al punt quilomètric 125, on es trenca a la dreta per la carretera L-500, que duu a la Vall de Boí, durant 4 km fins a arribar al poble de Llesp. Se surt per una pista asfaltada de la part alta, a l'oest del poble i al costat del cementiri, seguint les indicacions cap a Sarroqueta.

0,00 km (991 m). Llesp. Es comença la caminada en direcció oest seguint els indicadors que menen a Sarroqueta.

2,08 km (1.038 m), 0 h 32 min. Bifurcació. Es deixa un trencall a l'esquerra (S) i se segueix per la pista principal pujant i fent una ziga-zaga cap a la dreta.

4,31 km (1.193 m), 1 h 13 min. En un revolt a la dreta, es deixa un trencall que marxa també per la dreta. Es baixa suaument per la pista amb el tossal de Sarroqueta i l'ermita davant.

4,66 km (1.163 m), 1 h 17 min. Transcorreguts 300 m, es deixa la pista i es pren un caminet de la dreta que remunta fins a l'ermita de Santa Maria de Sarroqueta.

4,78 km (1.171 m), 1 h 20 min. Runes de l'ermita de Santa Maria de Sarroqueta. Es continua per un caminoi que baixa per la dreta de l'ermita entre una espessa vegetació. De seguida, la via s'eixampla i es transforma en un camí empedrat que porta, després de deixar un trencall que duu a Viuet, al nucli de Sarroqueta (km 5,27, 1.107 m, 1 h 28 min). Per tornar, es desfà el camí.

10,56 km (991 m), 2 h 30 min. Llesp, punt de partida i final de l'itinerari.

Més informació

[ES] De Llesp a Santa Maria de Sarroqueta y Sarroqueta

Excursión que, por una pista llana rodeada de una gran variedad de atractivos naturales como pinares, hayedos, vegetación de ribera, bosques húmedos de pino silvestre y prados de pastoreo, llega a los restos de la antigua ermita de Santa Maria de Sarroqueta, desde donde se puede disfrutar de una bella panorámica, y al núcleo de Sarroqueta.
Ruta señalizada.

La ruta parte de Llesp. Para llegar a este pueblo, hay que situarse primero en el Pont de Suert, capital de la comarca de L'Alta Ribagorça, por la N-230 desde Salardú, Benabarre o Lleida, o bien por la N-260 desde la Pobla de Segur. Hay que tomar la N-260 hacia el norte hasta el punto kilométrico 125, donde se gira a la derecha por la carretera L-500, que lleva a la Vall de Boí, durante 4 km hasta llegar al pueblo de Llesp. Se sale por una pista asfaltada de la parte alta, al oeste de la población y junto al cementerio, siguiendo las indicaciones hacia Sarroqueta.

0,00 km (991 m). Llesp. Se comienza la caminata en dirección oeste siguiendo los indicadores que llevan a Sarroqueta.

2,08 km (1.038 m), 0 h 32 min. Bifurcación. Se deja un desvío a la izquierda (S) y se sigue por la pista principal subiendo y haciendo un zigzag hacia la derecha.

4,31 km (1.193 m), 1 h 13 min. En una curva a la derecha, se deja un desvío que marcha también por la derecha. Se baja suavemente por la pista con el cerro de Sarroqueta y la ermita delante.

4,66 km (1.163 m), 1 h 17 min. Transcurridos 300 m, se deja la pista y se toma un sendero de la derecha que remonta hasta la ermita de Santa Maria de Sarroqueta.

4,78 km (1.171 m), 1 h 20 min. Ruinas de la ermita de Santa Maria de Sarroqueta. Se continúa por un sendero que baja por la derecha de la ermita entre una espesa vegetación. Enseguida, la vía se ensancha y se transforma en un camino empedrado que lleva, tras dejar un desvío que conduce a Viuet, al núcleo de Sarroqueta (km 5,27, 1.107 m, 1 h 28 min). Para volver, se desanda el camino.

10,56 km (991 m), 2 h 30 min. Llesp, punto de partida y final del itinerario.

Más información

[EN] From Llesp to Santa Maria de Sarroqueta and Sarroqueta

The main attraction of the route is the wide variety of natural features along it: pine woods, beech woods, riverine vegetation, damp Scots pine woods, meadows for grazing. We can also see the ruins of the old Tossal de Sarroqueta chapel.