Время  4 часов 24 минут

Координаты 1884

Загружено 14 июля 2020 г.

Записано июля 2020

153 м
46 м
3,1
6,3
12,58 км

Просмотрено 179 раз, скачано 5 раз

рядом с Molins de Rei, Catalunya (España)

Avui he fet una Ruta pels volta'ns de Molins de Rei, Sant Bartomeu de la Quadra, la Masia de Can Planes i el Sant d'aigua de la Riera de Vallvidrera, per intentar localitzar una sèrie de Fonts, en alguna he tingut més èxit que en altres.
Començo la ruta en Molins de Rei a la sortida del poble de la Carretera que va de Molins de Rei a Vallvidrera (BV-1468), he deixat el cotxe al final del carrer Passeig de la Font dels Casats, on he anat a veure la primera Font del dia que estava al costat, de Font solament té el nom, ja que segons un veí la font a l'asfaltar el carrer la varen enterrar i ara s'ha fet una reproducció.
Continuo la Ruta per anar a veure la Font de la Roca travessant pel Torrent del Fondo, que en vista de la dificultat per caminar he decidit continuar el sender i anar a buscar una pista donant mes volta.
La Font dela Roca estava seca total, continuo la Ruta per anar a veure la Font del Ferro que segons consta esta desapareguda i solament queda una mica de naixement en la Riera, que en aquest cas, en veure que el pendent de baixada a la Riera era considerable me estimat mes no baixar i arriesgar-me a relliscar.
Continuo la Ruta seguint el sender que a simple vista no estava malament amb el problema que va a passar per dintre de la Riera de Sant Bartomeu, gràcies al personal que s´ha dedicat a tallar les canyes que hi ha en el fons he pogut passar, en cas contrari hauria d'haver hagut de tornar amb darrere i donar molta volta.
Després de passar tot el problema he arribat a una pista que molt content he agafat, després d'una estona caminant i a poca distància d'un pou d'aigua tancant amb la intenció d'anar a veure la següent Font la de la Fresca, he agafat un sender molt tancat que va fins a la Font Fresca, aquesta sí que rajava de valent i molt fresca.
Continuo el sender aquest tros en molt bones condicions que em porta fins al poble de Sant Bartomeu de la Quadra.
Si no es vol passar pel corriol tancat es pot baixar pel corriol de sortida i desfer el camí.
De moment d'aquestes m'hem he sortit, continuo passant pel costat de l'Església per anar a veure la següent la Font Calenta i Mina que és troba al costat del camp de Futbol que a causa de la vegetació solament es pot veure el safareig.
Continuo la Ruta agafant un antic sender y a poca distància veig les restes de la Font o Aiguaneix que segons el Catàleg de les Fonts de Collserola s'anomena Font M4 o M7 (264), intento continuar el sender però vist que és impossible continuar decideixo desfer el camí fins a la carretera i continuar la Ruta per la Pista.
Continuo la Ruta per anar a veure la Font de la Masia de Can Planes amb el seu Molí de Vent, amb el seu safareig i la Masia, l'aigua de la Font va a parar a les dues basses que hi ha.
Ara si que toca anar a veure la Mina i Salt de la Resclosa en la Riera de Vallvidrera esperant tindre sort i que baixi una mica d'aigua.
Deixo la pista i agafo un corriol que em porta a la boca de la mina que es troba a la part esquerra del salt, baixo per fer unes fotos i donar la volta per dalt de la Resclosa i continuar la Ruta, per veure les Restes del Molí de Can Salat, la senda comença en el punt on hi ha en un tros de fusta penjat en un arbre amb una indicació que diu "Camí del Molí" arribant a una gran esplanada i a la dreta continua la senda i a poca distància cap a la dreta es pot veure les "Ruïnes" restes de parets del Molí.
Solament en queden de busca dues Fonts la del Calvet i la del Marxant, així que continuo la pista per anar a veure el seguent, abans d'una corba el GPS m'indica cap a la dreta i com realment hi ha un corriol doncs l'agafo i baixo baixant en algun lloc amb molt pendent i relliscant en altres molt tancant i tenint que obrir pas amb les estisores, al final localitzo la Font de Calvet, que no raja ni gota.
Seguint un sender que hi ha a mà dreta se surt molt bé i jo aconsellaria entrar i sortir per aquest corriol que va des d'una gran esplanada al costat d'un posta de la llum i la pista es troba al costat.
Continuo la Ruta passant a veure les reste del Jaciment Iberoromà que actualment està tot ple de brossa i no es veu res, m'imagino que correspon a l'Ajuntament de Molins de Rei fer la neteja.
Per acabar solament falta trobar la Font del Marxat, es deu trobar al costat de la carretera així que des del Pla de les Bruixes agafo un sender en baixada que em porta a la carretera i davant d'un pal informatiu amb el nom de Font del Marxant, al no localitzar-la intento mirar les coordenades i com passa en aquests casos aquesta Font és la única que no porto les coordenades així que no he pogut localitzar-la, pujo el corriol i desfent el tros de camí arribo al punt d'inici de la Ruta la Font dels Casats lloc on tinc el cotxe.