4,9
9,8

Просмотрено 17 раз(а), скачено 0 раз(а)

рядом с Mas Atxer, Occitanie (France)

Ruta circular que ascendeix a 2 cims inclosos al llistat del repte 100 cims de la FEEC a la Catalunya nord, a la comarca del Rosselló.
La ruta comença al coll de Banyuls, on s'arriba des del poble d'Espolla per una carretera estreta però de molt bon fer amb cotxe.
Aquí hi ha un petit refugi on comença un corriol que s'enfila muntanya amunt de manera força pronunciada, marcat amb marques de color groc. La pujada és important fins al cim de Sallafort, des d'on es té una bona panoràmica de la costa francesa (Banyuls i Port-Vendres), així com de la plana empordanesa i rosselonesa.
Una vegada dalt del cim jo he reculat fins a un encreuament amb un senyal d'indicacions per trobar el corriol que ens porta a connectar amb el GR-10 francès (el sender pirenaic per la banda francesa que connecta la costa mediterrània amb la costa atlàntica). Quan es troba el GR-10 es segueix direcció avall fins al coll de Vallauria. Passat el coll, seguint una estona més el GR-10, comença el corriol de pujada a la torre de Madeloc. I dono fe que puja, la mare de déu. Compte, perquè la pujada no és senzilla. És molt dreta i entre roques i pedres. Cal anar seguint les fites i algunes pintades velles.
Des de dalt la torre les vistes són fantàstiques.
La baixada, per no desfer el corriol, l'he feta seguint la pista que arriba fins aquí dalt fins a una fortificaicó en estat ruinós, on s'agafa un corriol que baixa ràpid fins a enllaçar de nou amb el GR-10, on ara cal anara cap a la dreta, direcció el coll de Vallauria altra vegada.
Arribats al coll de Vallauria s'agafa la pista que ens torna fins al coll de Banyuls, pista que es fa llaaaaaarga i eterna, sembla no arribar mai al final.
Jo l'he fet en un dia de tramuntana i dalt dels cims i per la pujada a Madeloc m'ha causat seriosos problemes per mantenir l'equilibri. La resta de ruta queda bastant protegida de la tramuntana.