Время  3 часов 56 минут

Координаты 1093

Uploaded 15 февраля 2017 г.

Recorded февраля 2017

3,6
7,2

Просмотрено 930 раз(а), скачено 47 раз(а)

рядом с Vidreres, Catalunya (España)

La Torre d'en Llobet masia fortificada, s’hi arriba per un camí de terra que s’agafa a la carretera de Vidreres a Llagostera. Per una pista ample ens acostem a els pantans d'en Llobet, un conjunt de tres pantans a la riera del mateix nom per regar els camps, i encara es conserven molts dels elements: preses, canals, aqüeductes, bassa i molí. Els tres pantans son ben plens d'aigua i formen un ecosistema hídric de gran bellesa.

El camí s'enfila tímidament cap a Caulès. Una pista ampla i una urbanització ens deixa a la vora. Un corriol envaït pel bosc ens permet acostar-nos. No hi ha cap cartell, cap indicació que ens indiqui la situació d'aquesta enclavament carregat d'història: Caulès.
El joc ja estava habitat en entre els segles IV i V, quan en aquest indret hi havia una torre de vigilància romana. Aquest assentament va ser aprofitat per uns nous pobladors a la darreria del segle VIII o principis del IX, que hi establiren un petit nucli de població.
Curiositats:
-una creu gravada a la pared del absis.
-un bell arc de ferradura.
-dues lluernes de forma triangular.
-tombes antropomorfes excavades a la roca.
-assentament de població, la pedra "batejadora".

De tornada passem per la restes de Cal Magre i una gran alsina, que queda diluida pel monumental suro de cal Magre. Passem amb compte per sobre de la presa del Mig i ens dirigim cap el Castell de St Iscle, que pertanyia a la nissaga dels Cabrera.
Hi han les restes d'un gran edifici de forma quadrangular d'uns trenta metres de costat. Entre les restes del fort cal destacar:
-els diferents panys de paret, n'hi ha de fins a deu metres d'alçada i, a dos metres de la base, s’eixamplen en forma de contrafort. Hi ha diverses obertures conservades, unes amb forma de finestra (només dues conserven els dintells i els muntants) i altres en forma d'espitlleres.
-les tres torres circulars, n'hi ha dos d'uns quinze metres i una altra de dos metres. Tenen un diàmetre d'uns tres metres i la conservació és relativament bona.
-la capella del castell es dedicada a Sant Iscle i a Santa Victòria, resta part de l'absis semicircular amb una obertura d’esqueixada senzilla i una ampliació de forma rectangular. De l'absis, en destaquen la fornícula i els dos espais quadrats que hi ha a cada costat.
-i el fossat.
Per uns corriols ramaders tornem a l'inici.

Després de dinar a Vidreres (can Magí- menú económic cap de setmana) ens acostem a veure un altre castell dels Cabrera, Torcafeló.

Torre d'en Llobet

4 комментарийиев

• Фото gxn14

gxn14 17.02.2017

Quina ruta més xula! L'he posat a preferides, a veure si m'animo a fer-la.

• Фото montagut

montagut 25.02.2017

Està molt bé i es pot allargar o escurçar a gust del caminat.
    Ens veiem aviat¡¡

• Фото Cuca de llum

Cuca de llum 13.03.2017

ruta magnífica i fàcil de seguir!

• Фото gxn14

gxn14 21.03.2017

Ja l'he fet! Amb alguns elements de més alguns de menys. Ruta altament recomanable!