Время в движении  2 часов 42 минут

Время  4 часов 5 минут

Координаты 2170

Загружено 30 марта 2018 г.

Записано марта 2018

943 м
566 м
3,2
6,4
12,84 км

Просмотрено 266 раз, скачано 13 раз

рядом с Catamarruch, Valencia (España)

CATAMARRUC - MAS DE CANTACUC - TOSSAL DELS MATXOS - MALLADETES DELS ANGELS - TOSSAL DELS MATXOS - TOSSAL BLANC - CORRAL DE CENDRA - PENYES DE LA COVA NEGRA

La Serra Cantacuc es troba a la Vall de Planes i fa de fita del seu terme municipal amb els municipis de la Vall d'Alcalà i Benimassot. L'altura màxima d'esta serra és de 880 metres sobre el nivell del mar. A l'altiplà present en la muntanyeta, es troba una construcció en estat degradat d'origen morisc. Predomina el matorral baix en forma de romer, timonet i sàlvia, a més del típic pi mediterrani i la carrasca.

Eixim des de Catamarruc, ubicat al terme de Planes i a un quilòmetre d’ell, en direcció al Mas de Cantacuc. El terreny és prou accessible, ja que gran part del recorregut és per pista de terra. A uns dos quilòmetres de la nostra eixida, podem observar a la nostra esquerra, a la part alta d'un penyal, les restes del Castell de Margarida. S'han trobat restes de diferents èpoques abans de la construcció del castell actual.

Continuem la nostra marxa passant pel Mas de Cantacuc, i més endavant, vorejant el Morro Redó, pujarem camp a través per enmig d'una pineda fins a trobar-nos amb una senda que ens porta al Tossal dels Matxos i a una altra pista, que deixarem de seguida, per a creuar el Barranc de Cantacuc i pujar per les Malladetes dels Angels.

Continuant amb la nostra ruta, arribarem al punt més alt de la Serra de Cantacuc, el Tossal Blanc. Arribem al Corral de Cendra i a les Penyes de la Cova Negra. La baixada des d'ací és prou empinada, la qual cosa cal anar amb compte. Tornem a agarrar la pista de terra i tornem a Catamarruc.