4,4
8,7

Просмотрено 159 раз(а), скачено 5 раз(а)

рядом с  Castelló de Farfanya, Catalunya (España)

Ruta circular en la que sortint de Castelló de Farfanya, vila de la comarca de la Noguera situada a la riba dreta del riu Farfanya, es fa un recorregut per una part del seu terme amb l’objectiu d’assolir el cim del tossal de Mormur.
El tossal de Mormur és una muntanya de 326 metres d’altitud, situada al sud-est de Castelló de Farfanya, ja dins del terme de Balaguer, que destaca per sobre de les terres situades al seu entorn. Al seu cim, amb magnífiques panoràmiques de la plana, el Mont-roig, el Montsec ..., hi ha un vèrtex geodèsic. En els seus vessants hi hagué el desaparegut poble de Mormur, que fou abandonat degut a la pesta que assolà aquestes terres durant el segle XIV.
Al llarg de la caminada podrem adonar-nos de la transformació agrícola que per aquestes terres ha suposat la construcció del canal Algerri-Balaguer: concentracions parcel·làries, obertura de nous camins, canonades, hidrants, sistemes de reg per aspersió i reg gota a gota..., tot plegat amb l’objectiu d’aconseguir incrementar les terres de regadiu en detriment de les de secà.
Arribats de nou a Castelló de Farfanya, no podem deixar de fer un recorregut pels seus principals punts d’interès com són: a) Les restes del Castell i l’església de Santa Maria; b) La plaça Major amb la Casa de la Vila, l’església de Sant Miquel amb el seu retaule de pedra del s. XIV i el palau dels Ducs d’Alba; c) La Font barroca de la plaça de l’església; d) Casa de la Inquisició, sobre el portal de Santa Maria; e) Pont Vell sobre el riu Farfanya ...
Per acabar, agrair-li a mossèn Ramon la seva cordialitat, al facilitar-nos la visita a l'església de Sant Miquel i il·lustrar-nos amb les seves explicacions històriques.
------------------------------------------------------------------------------------
Una de les maneres d'anar a Castelló de Farfanya des de Lleida, és dirigir-nos a Balaguer per a agafar la C-26, carretera que direcció Alfarràs i en poc més de 6 kms, en deixa a l'entrada del poble.
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota...